Spökveckor?
Idag fick jag reda på att det finns något som heter spökveckor, och jag tror bestämt att jag går igenom det..
Blev orolig i morse när jag och märkte att mina bröst inte ömmade längre, vilket dom har gjort hela tiden (går in i v.13 imorgon.) Den där "växtvärken" som känns som mensvärk har jag inte känt av så mycket de senaste dagarna och jag vill ut och dricka alkohol, vill röka och vill ta en snus. (jag slutade med nikotin när jag plussade, v.5)
Även om jag har läst om de här spökveckorna är jag fortfarande orolig, om det skulle vara nå fel på barnet? Eller att jag har fått missfall utan att märka det? (har läst att ibland märker man inte ens av ett missfall, fast det kanske bara är i början av graviditeten?) En bekant till mig fick ett missfall, och då kom suget efter att dricka alkohol tillbaka.. Urgh.. Oroar mig.
Är det någon som känner igen sig eller har erfarenhet av spökveckor?
Tack. :)
Trots att jag hade alla mina graviditetssymptom kvar (illamående, kräks, yrsel osv) så gick jag väl igenom en fas av dom där spökveckorna. Jag tog ett extra besök hos BM när jag inte stod ut längre. Hon klämde och kände att livmodern hade vuxit, så även om jag inte trodde det själv så kunde hon visa mig hur jag skulle känna livmodern. Det gjorde mig lugnare, för det gjorde att jag hängde med i utvecklingen igen. Och jag kunde liksom känna min bäbis, även när den inte gav ifrån sig så mkt aktivitet själv (innan hade jag ju känt av "mensvärk" till o från). Nu har jag kommit förbi spökveckorna, nu har bäbisen själv börjat röra på sig och göra sig hörd så jag påminns flera gånger om dagen om att hen är där inne.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag tiggde till mig ett UL när jag va lite "spökig" då jag inte stod ut med att vänta en månad på RUL. Blev mycket lugnare efter det, och var en bekräftelse att det var någon där inne då jag inte haft speciellt mycket gravidsymptom. Har foglossning nu tror jag å haft ett par veckor. Men innan kände jag inte mycket alls.Kände rörelser redan i vecka 15-16 (i samma veva som första ul-et) men ja, innan det var det inte mycket alls, hade ömma bröst tidigare men när det gick över kände jaginget alls typ v 10-14. Man kan alltid tigga till sig extra besök om man är orolig! =)
jag tror att det är lite det jag är orolig över, att barnet inte är kvar för att jag känner ju inget! Jag har inte behövt stått ut med illamående, har kräkts kanske 2-3 gånger, har mått illa ibland. Yrseln har också försvunnit när jag reser mig upp.
Upplever att allt har försvunnit. Har inte skrivit in mig hos BM än eftersom jag bor i Norge och har inte blivit norsk medborgare än, så det kostar väl en massa pengar.
Mina symtom har helt försvunnit till och från hela tiden. Mellan veckorna 16-18 ,kanske det var, så var jag totalt ogravid. Men även innan och efter det så har jag knappt känt mig gravid trots att Bobfloyd mått super och växt som han ska.
Efter v.25 var det bebisen i magen som var det enda symtomet tills ryggen började bråka.