Postafen...
Nu har jag tagit en postafen. Det står att man bara ska ta när man absolut måste och inte för länge. Men klarar inte att må så illa som jag gjort en vecka :'( Så tar en nu och hoppas på en bra kväll och sen på måndag för då är jag ledig så vore skönt att slippa illamående då. Gillar inte tabletter men va ska man göra. Får lita på bm. :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Va oxå tvungen till att ta postafen, känns som jag har maginfluensa annats:( men som du vågar jag knappt ta det! Tog 1 igår som höll i 8 h. Men ingen idag, ska ta imorgon för då ska jag iväg på kalas..
Jag tog såna med andra barnet i nån vecka. Och nu med tredje så tog jag några men de hjälpte inte… Behövde starkare saker och de hjälpte bara i en vecka.
För mig funkade de inte alls. Jag fick äta starkare tabletter 3 gånger om dagen för att kunna behålla lite mat och sova någon timme.
Måste säga att de funkade bra! Maten var god ikväll vilket var längesen och som du säger #1 maginfluensa känns det som annars. Hm hoppas jag slipper starkare saker då jag vill undvika tabletter. Men hoppas bm inte låter er ta något som är farligt för barnet. Måste kännas jobbigt med starkare tabletter :( Men man står ju inte ut med allt illamående! Trodde inte det skulle vara en hel vecka trots att bm sa att jag hade de 2 jobbigaste veckorna framför mig nu.
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Tyckte inte alls det var jobbigt med starka tabletter mot illamåendet. Det var mer jobbigt att min äldsta son trodde att jag skulle dö eftersom jag gick i lägenheten som ett kritvitt spöke iklädd endast tshirt och trosor när illamåendet var som värst. Blev några besök på sjukhus med vätskedropp då jag var kraftigt uttorkad vid flertal tillfällen. Mina dagar tillbringades mest på toaletten. Blev sjukskriven runt slutet av april och först på midsommardagen var jag åter i arbete. 2 veckor orkade kroppen och sen blev jag sjukskriven igen.
För mig fungerade inte tabletterna tyvärr. Kräktes från V7-23 ungefär, 5-6ggr/dag. Var sjukskriven. Var nog den jobbigaste tiden i mitt liv! Har man barn sedan tidigare som man behöver ta hand om fungerar det inte att vara inlåst.
Ja postafen började jag med, hjälpte inte alls, fick då lergigan av läkaren men det hjälpte väl första 2-3 tabletterna (eller ja, jag blir ju inte av med illamåendet men det lugnade sig lite och jag spydde inte) men sen slutade det hjälpa.
Verkligen världens längsta magsjuka. Började i v7 och imorn går jag in i v18. Dock har jag inte spytt på en vecka (och började väl hoppas på att spyorna var över även om jag mått illa) men det fick jag igen för i förmiddags, världens sjuhelsikes-kräkningar i flera timmar.
Medarbetare på westernridning.ifokus