Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3669 ggr
[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Fostervatten? Förvirrad!

Jo det är såhär att imorse när jag vaknade så var trosorna småfuktiga. Hade dock ingen större tanke på det utan tänkte mer att jag hade svettats eftersom jag somnat med kläder på. Hade några timmar senare sex, varav vi avbröt för att jag inte kände mig något vidare kåt (och då får man knappast ut nått av det hela). När min fästman då drog ut så kändes det överdrivet blött mellan mina ben, varav han också var rätt blöt efter att ha vart i mig. Tänkte inte mer på det heller. Timmarna gick och först nu på kvällskvisten slog det mig på senaste toalettbesöket att när jag kissade så tömdes blåsan till 100% (omöjligt att klämma ut en enda droppe till) så knep jag till som om jag skulle "stoppa upp" mitt i en kisstråle varav det rinner någon vätska. Torkar mig och upprepar samma sak, trycker för att va säker att all urin är tömt och när jag sedan kniper åt så kom någon vätska? Där börjar funderingarna om jag gått och smådroppat fostervatten sen inatt. Kan omöjligen vart så våt vid sexet (det va lixom.. Obehagligt blött) och samtidigt detta droppande, trotts tömd blåsa. Någon som kan ge tips hur jag kan ta reda på om det är fostervatten? Vill ju helst inte åka till förlossningen i onödan då det ändå är en timmes bilresa.

ChristineL
0

Ring till förlossningen! Det kan vara fostervatten eller vattniga flytningar.

bohan85
2

Skulle kunna vara fostervatten, har du luktat på det? Fostervatten har en speciell doft som är svår att beskriva men det luktar som hav.

Förlossningen har tester för att se om det är fostervatten. Om det är fostervatten du läcker så brukar man, om inte förlossningen startar inom ca 1-2 dygn sätta igång den och ofta får man då även antibiotika för att skydda bebisen och dig mot infektion.

Jag tycker du skall rådgöra med förlossningen.

Man kan ha ökade, vattniga flytningar men det låter ju som om du beskriver en större mängd.

Vilken vecka är du i?

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Vart inne en gång innan och då konstaterades "vattniga flytningar", men det känns ändå som det inte är det just nu pga "vattnigheten". Det rann precis som om man kissade. Problemet var ju just att det inte gick klämma fram en enda droppe urin men det rann någon vätska efteråt ändå. Tjaa just på toan då jag började reagera kom det väl några teskedar (drygt 3-4 st) varje gång jag "knep" åt. Vet att förlossningen kräver att man gjort handdukstestet så sätter på mig en handduk nu och ser om det leder till att jag blir klokare. Tack för era svar! :)

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Är föresten på BF+1 !

Tina-A
0

Vad är handdukstestet? Jag åkte in i slutet för att se om det var flytningar eller vatten, ingen nämnde något om någon handduk

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Dom vill att man lägger en handduk vikt i trosorna i stort sett i några timmar för att avgöra färg och om det är vatten. Flytningar lägger sig "på" och vatten rinner igenom. Tycker dock detta är värdelöst då det inte är till någon hjälp om man misstänker att man läcker lite.. Inga floder precis :s Dock har jag inte under natten upptäckt att det blivit blött så inbillade väl mig igår. Suck :(