Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1311 ggr
iwilldie
2014-02-28 15:21
0

hjälp..

För en månad sedan ganska precis träffade jag min kärlek. Vi har spenderat VARJE dag med varandra och kanske sovit hemma 3ggr under hela denna tid. Jag avgudar verkligen honom, och tja.. Jag fyller 18 nästa månad och han 25. Problemet är, att jag tja. Inte fått min mens, den är 5 dagar sen, och jag är så orolig.. gör INGET annat än att kissa, klagar konstant om hur ont jag har i magen och brösten. Och är verkligen SVINOROLIG eftersom han har sagt att han vill att jag gör abort om jag blir gravid. Och nu tycker säkert ni att jag får skylla mig själv, men jag är verkligen 100% emot abort, och har inga ppiller pg av risk för blodproppar då båda mina mostrar haft problem med det, och nästan dött. Och andra previtinmedel skrämmer mig, (har gått ner ca 30 kg och är livrädd för bli tjock igen..) Vet verkligen inte vad jag ska göra, varken han eller jag har jobb heller för den delen, men.. jag vill verkligen inte förlora honom..men inte heller tvingas till döda ett foster. Snälla, hjälp mig, Ge mig råd…vad ska jag göra? Hur ska jag berätta det för honom? Ska jag kämma fram krokodiltårar eller få fram det på ett roligt och skojigt sätt?? Har gjort två test, ett var neg och ett postivt.. så är väldigt förrvirrad om och osäker.. :(

VildaVittra
2014-02-28 15:30
5

Man blir knappast tjock av kondomer eller pessar. Däremot kan man bli tjock efter en graviditet.

Jag personligen skulle inte vilja ha barn om inte pappan är med på det, för det vore inte sjysst mot barnet att vara oönskat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ChristineL
2014-02-28 15:48
13

1) Ja, ni får BÅDA skylla er själva.

2) Finns andra preventivmedel än piller.

3) Om han är så rädd för barn, varför används inget preventivmedel? Ni borde veta bättre.

4) Har du testat positivt så är det positivt.

5) Det är inte ens ett foster ännu, bara ett embryo utan några som helst mänskliga faktorer.

6) Ingen här kan tala om för dig vad du ska göra, men han förtjänar sanningen asap!

JeFo
2014-02-28 16:02
3

Man är två när det kommer till sex! ( oftast iaf!) Ni var båda medvetna om riskerna om ni inte skyddade er. Var ärlig och berätta för honom. Sedan får ni ta det därifrån…

Tina-A
2014-02-28 19:58
0

Vet han om att du inte äter några preventivmedel och att du är emot abort?

Det är väldigt viktigt att du är tydlig med det här! Säg:
Älskling. Det är viktigt att du vet det här - Jag äter inga p-piller och använder inga preventivmedel alls och om jag blir gravid vill jag inte göra abort.

Det är inte schysst av dig att inte vara tydlig med det. Det är inte heller schysst av dig att tvinga honom att bli pappa mot sin vilja när han varit väldigt tydlig med att han inte vill det. Nu får du skärpa dig lite och ni får komma fram en lösning tillsammans. Han vill absolut inte ha barn, okej, då fixar ni ett preventivmedel som funkar för båda eller har inte sex alls. Det är väldigt enkelt men det är viktigt att du är ärlig mot honom och att ni är tydliga mot varandra. Finns många preventivmedel ni kan använda, kondom t.ex. eller minipiller.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Friton]
2014-02-28 22:52
0

Oj…

Det bästa du kan göra är att bara säga det rakt ut, han måste ju få veta snarast möjligt så att ni har lite tid på er att ta ett beslut. Tror inte att det är läge att skämta till det då han har sagt att han inte vill ha barn nu.

NI har själva försatt er i denna situation. Ett positivt test är alltid ett positivt test.. Lycka till vad än ni beslutar er för!

iwilldie
2014-03-01 02:31
0

Han är fullt medveten om att jag inte äter p-piller, och för min del spelar det ingen som helst roll att det inte är något liv ännu. Jag och han har pratat nu, men inte kommit fram till något beslut utan tänker avakta, han tog det bra och vi skrattade bara lite åt det och fortsatte spela. Och en av dom största skälen till att jag bestämt mig för att inte äta något preventinmedel är ju att han är asexuell och jag inte heller har något stort behov av att ligga med honom längre. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra, vet bara att vi kommer fatta rätt beslut tillsammans.

[Thiah]
2014-03-01 05:32
1

Stort eller litet behov kvittar räcker med en enda gång och vips så är man gravid. Kondomer håller länge i sin förpackning så det är en bra investering. 

Om ni har pratat lite om det är det dags att ta tjuren vid hornen och boka tid till UM för att få prata med någon kunnig som kan hjälpa er med det ni behöver hjälp med.  Ska ni behålla barnet behöver även dina föräldrar veta för som jag förstått det är du minderårig ännu.  Att bara avvakta utan att göra något åt endera hållen är ingen bra ide.

ChristineL
2014-03-01 09:42
1

#6 - Varför har ni haft sex om han är asexuell? En asexuell människa vill inte ha sex. Och som sagt så spelar det ingen roll vilket behov man har, EN gång räcker för att riskera graviditet, så igen, varför tar ni inte ert ansvar och använder skydd? Det finns massor av olika på marknaden!

em.nord
2014-03-01 10:09
8

För det första är alla galet kära i början och en månad är inget alls. Ni känner inte ens varandra på en månad. 2. Att inte vilja använda preventivmedel är bara omoget! 3. Du verkar inte glad alls! Skriver "Hjälp" "svinorolig" och värst av allt "vill inte bli tjock av preventivmedel". Allt bara handlar om dig och er. Inget om barnet. "Jag bryr mig inte ifall den inte känner något eller är en person än". För JAG vill inte göra abort. Nä men när den föds har den känslor och är en person. En person som vill ha två föräldrar som från början tänkt Ja ja ja. Jag älskar det hör barnet och kommer göra allt för det lilla livet som vi tvingat till världen. Inte en förälder som tänkt hjälp och åh nej vad ska han säga! Och en som vill abort. Och som för övrigt sitter och skrattar när de diskuterar det! Det är ett framtida barn vi pratar om! :'(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Tusen
2014-03-01 11:43
4

"Jag och han har pratat nu, men inte kommit fram till något beslut utan tänker avvakta, han tog det bra och vi skrattade bara lite åt det och fortsatte spela."

Hur omoget är inte detta?!!😡  Hur kan ni skratta över detta om du nu säger att du inte vill göra abort. Det är ett stort beslut om man ska föda ett barn eller inte. 

Att inte använda preventivmedel om man är livrädd för att bli gravid, eller som han, inte vill ha barn är så oerhört korkat att jag blir f-ad. Ni leker med både era och andras liv. Så gör man bara inte.

iwilldie
2014-03-01 11:51
0

Det med att jag inte vill bli tjock handlar om att jag gått ner väldigt mycket i vikt och haft ätstörningar halva mitt liv och vill bli så pass överviktig igen, är inte det ganska förståendligt? Och att vi skrattade är ju bara ett tecken på att han tog det bra.

Mixxy
2014-03-01 13:06
0

Ni har ju alltid den möjligheten att välja att adoptera bort barnet.

JeFo
2014-03-01 14:41
0

Inte direkt jätte vanligt att man blir tjock av p-piller. 1-2kg brukar väl kanske kunna hända. Gravid dock, då blir man tjock… Och finns andra sätt och skydda sig också. Även om vi sagt att nu skaffar vi barn och båda varit med på det så har det ändå varit en stor grej när jag berättat att vi lyckats. Man blir nojjig av ett plus även fastän man väntat på det. Ni lär ha massa att prata om oavsett beslut! Och precis som tidigare person skrev då är man kär ett väldigt kort tag. Det övergår till något starkare senare och ska det hålla hela livet krävs mycket. Att dejtat någon 4v är inget alls. Visst det kan hålla men sånt vet ingen efter så kort tid. Hoppas för barnets skull att ni fixar det!

iwilldie
2014-03-01 21:13
0

Precis som jag svarat i dom andra så gillar han närhet även om han är asexuell och ja, vi har haft sex fler än en gång trotts allt. Han ÄR asexuell och vi har för nuvarande inget sex alls vilket är helt okej för min del eftersom jag tycker om honom och inte heller har särskilt stort behov av sex. Dom enda gångerna vi har haft sex har varit efter första dejten och när vi har varit påverkade av diverse olagliga preparat. Och ville bara bekräfta att det inte blir någon bebis, började blöda tidigare idag och fick bekräftat att det var missfall. Men inte hans barn. Och ja, jag har gått ner mycket i vikt men inte förlorat min mens, och är nästan helt frisk från min atypiska anorexi

ChristineL
2014-03-01 21:20
0

#14 - Hur fick du bekräftat att det är missfall? Hur vet du att det inte är hans barn?

iwilldie
2014-03-01 22:42
0

#15 Blödde och hade väldigt ont, kunde knappt resa mig upp. Besökte akuten. Med tanke på att jag fick veta att jag var gravid i v8 så är det ganska orimligt att han är fadern.

[Friton]
2014-03-01 23:39
9

Av diverse olagliga preparat????
Nej usch och fy se för f*n till o skydda dig hädanefter.

Denna kommentar har tagits bort.
ChristineL
2014-03-02 08:54
2

#16 - Ledsen men din story går inte ihop, det ska mycket till för att man ska få en undersökning när man blöder, som mest skickar dom hem en med alvedon.

Myrra
2014-03-02 09:25
0

Om denna historia är sann så känner jag att man börjar bli lite smått mörkrädd…

Hakan hänger nere vid knäna av chock!

em.nord
2014-03-02 10:22
4

När jag hade missfall fick jag inte ens komma in. Var i v 7-8… Olagliga preparat?! Vet inte vem som är pappan? Nä fy f*n :'( använd skydd för h*lv*te….

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Alind
2014-03-03 00:20
0

Jag hoppas att du skriver dina inlägg mest för att få en reaktion, vilket tyvärr är mitt intryck. Men om jag har fel hoppas jag att du lär dig av dina misstag och slutar komma med ursäkter och undanflykter. Du är inte längre något barn. Du har hittat hit, så jag är säker på att du också kan ta reda på information om lämpliga preventivmedel, om hur "olagliga preparat" kan påverka ett foster, möjligheten till adoption osv. Behöver du hjälp eller prata med någon, finns det duktiga barnmorskor och kuratorer på de flesta ungdomsmottagningar - vänd dig dit.

Djurälskaren87
2014-03-03 00:54
0

Mållös….

Denna kommentar har tagits bort.