Planerna fortsätter =)
Jag har en enorm barnlänktan. Sambon och jag har bestämt att om jag mår bra så ska vi börja försöka om ett år. Är uppåtväggarna just nu =)
Har tänkt att sy en del saker ssjälv så tänkte börja nu. Några tips på vad jag kan göra?
sen är jag nyfiken på när ni började köpa saker? Och vad det var?
Det har länge kliat i fingrarna och jag har fått grönt ljus att köpa mindre grejer om jag hittar. Men inget dyrt och inte massor med saker som är "onödiga".
Börja äta folsyra som sagt ;) Men börja handla saker skulle jag inte göra förrän jag faktiskt var gravid. Tänk på att det kan ta tid innan det hände nåt och det är mycket mysigare att gå runt bland bebissaker när man har något i magen ;)
Det första vi köpte var spjälsängen (haha, hur många börjar där? :P), nån gång runt vecka 10, och första bebiskläderna runt vecka 15. Gravidkläder började jag med v.9, var svullen och öm om magen så klarade inte av mina vanliga byxor längre.
/Christine

Du kan sy babysängkläder av dina egna gamla sängkläder, om de är slitna kan man ju sy mindre delar som örngott av det som är fint. Då får du mjuka sköna lakan där alla kemikalier garanterat är urtvättade:)
Om du är sugen på att prova tygblöjor kan du sy några sådana ilägg av gamla slitna handdukar.
Köpte först kläderna i vecka 12, sen vagnen och babyskydd i vecka 15. Fast vagnen kunde vi hämta först i vecka 30. Sen har det varit lite då och då, nu under tredje trimestern är har det bara varit sådana där bra-att-ha-grejer, som nässug och nagelvårdskit. Allt det roliga är redan inhandlat tråkigt nog. Det finns massa roligt man kan sy: babynest, filt med bälteshål till babyskyddet, virka/sy/sticka sängmobil, kläder, sovpåse osv :)
Vi började smått köpa saker efter vecka 23 då vi varit på RUL. Innan dess vågade jag inte. Men sen har vi fått väldigt mycket så det vi faktiskt har köpt är vagnen, två bodysar och två nappar. Resten har vi fått av mina föräldrar eller av sambons släkt (+ mammapaketet). Ska handla lite flaskor och nappar ännu men sen är vi liksom färdiga. Jag har inte alls tyckt att det varit sådär superskoj att fixa med kläderna för det är ännu så långt kvar. Men det är skönt att ha allt fixat.