Gravid iFokus

Gravid

Etikettlivet-efteråt
Läst 1029 ggr
[Lallie]
0

Värkar 11v efter förlossning

Nu är det 11 veckor sedan jag födde min son. Jag känner ibland som att jag får värkar igen. I magen, runt svanskotan, höfterna och på sidorna typ. Är det normalt? Gör absolut inte lika ont som värkar, men liknande. Och det är inte som vanlig mensvärk.
Har hört att man kan få eftervärkar, men så lång tid efter?

Sedan har jag haft ont och varit stel i svanskotan hela tiden, är det något som kommer gå över eller bör man träffa en kiropraktor eller liknande?

Hannashusdjur
0

Tror det är eftervärkar livmodern o tarmar ska ju återgå till sitt ursprungsläge igen efter fl:)

JeFo
0

Jag trodde man hade eftervärkar bara dygnen efter förlossningen?! Anledningen är ju för att

JeFo
0

… Anledningen till eftervärkar är väl att livmodern ska dra ihop sig igen. Vid amning kan man känna av detta extra mycket då det snabbar på det hela. Avslag har man ju normal ca 6-9v (mer för några mindre för andra) men efter det ska väl allt vara läkt och man bör inte ha några besvär. Jag har bara haft eftervärkar dygnet efter med nåda och andra jag känner har också haft närmsta dygnen efter förlossningen. Men det är ju självklart olika… 1177 är ju kanon om man är orolig.

[Lallie]
0

Ja, jag ammade tre dagar bara, då kände jag det. Men nu tycker jag det är lite väl sent för sådant.

Avslaget slutade efter 4 veckor.

Ska boka tid för efterkontroll så får höra med barnmorskan då.