Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1636 ggr
CelsiusT
0

Babynest

Tänkte höra med er som gjort era babynest själva, har ni någon bra sida med beskrivning/mönster? Och sen tänkte jag höra vilket material i tyget som ni tycker är bäst?

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Ingen som gjort sitt egna babynest?

[Thiah]
0

Jag är för dålig på att sy + totalt ointresserad. Bett svärmor skaffa en sådan då dom ville skaffa nått.

CelsiusT
0

Jo tänkte be sambons mormor att sy ett, för själv har jag inget tålamod. Men vill då ha ett lätt mönster hon kan följa och dessutom vill jag veta vilket tyg-material som är bäst (och ungefär hur mkt som går åt) så jag kan köpa med mig det och lämna hos hans mormor.

[Thiah]
0

Har du prövat att googla? När jag googlade efter babynest kom det upp en hel del instruktioner på att göra egna.

CelsiusT
0

#4 Jo några instruktioner har jag allt hittat ;P Google is your friend så såklart har jag provat det. Men får ingen bra info om vilket material som är trevligast att ha på tyget och eftersom jag själv inte följt något av dom mönstren så vet jag ju inte om dom är bra/lätta. Hade hoppats på att få några länkar här som folk själva följt och tyckt varit lätta och smidiga ;P

Strumpan
0

Jag beställde från en tjej på FB. Hon använder bomullstyg som sen kan tvättas i 40 grader. Det blev jättebra

Mvh Jenny

Niini
0

Vanligt bomullstyg/lakanstyg skulle jag säga är bäst. Har länk på en enkel beskrivning på min blogg under gravidkategorin. Du kan leta där själv eller vänta tills jag kommer mig till en dator ;)

[Rumpstek]
1

Jag gjorde inte ett eget, men fixade ett billigt alternativ. Vi köpte en mjuk kattkorg på ikea, som vi hade vårt barn i emellan oss i sängen.

Sen fick katterna den.

CelsiusT
0

#7 Hittade ;P

#8 Ja det var ju lite smart. Men frågan är om kanterna är tillräckligt stabila? Brukar ju så ofta bara vara tunna kanter som lätt viker sig?

[Rumpstek]
0

#9 Det funkade för oss iaf, kanterna var hyfsat stabila.

Niini
0