Babyshower?
Jag funderar på att ha babyshower när det närmar sig slutet av graviditeten (jag är bara i v10 nu alltså, men fundera kan man alltid!). Men antar det inte är så vanligt här i Sverige :/ Har ni haft det?
Jag tänkte det kunde vara en kul grej för att samla sina närmaste o få lite behövliga grejer till bebis, osv.
Min kille bodde i USA i 10år, så han tycker det är lite extra kul.
Ååååh! Jag hade velat ha en babyshower! Dock känner jag inte så många där jag bor så det blev inte så. Sen kom jag mer o tänka på de efter förlossningen, då kändes de ju lite försent haha! Funderar däremot starkt på att ha det när det är dags för nästa! :) men som du säger så är det nog inte als vanligt i Sverige, väldigt synd tycker jag :( så jag tycker du ska köra hårt på de! :D
"Inte under några som helst omständigheter!" sa jag till mina vänner som tack och lov respekterade det.
/Christine
Jag fick en babyshower på slutet, mycket uppskattat och väldigt kul :) Dock tycker jag inte att det är nånting man ska ordna själv, utan något man ska få av sina vänner.
Vi har infört det som tradition i våran släkt :) Har bara blivit 2 gånger än så länge. Men det är inte den gravida som har fixat det, utan vi andra. Och det har varit en överraskning båda gångerna.. Tycker som #3 att det är någonting man ska få, inte ordna själv. Hos oss är det även bara för tjejer. Jättekul grej iallafall.
Jag kan tycka att det inte är ens vänners uppgift att köpa bebissaker, det borde man göra själv. Inget sånt här med andra ord.
#5 grejen är nog mest att det faktiskt är kul. Att träffa nära vänner och få presenter är en rolig kombo och en skitbra idé tycker jag! :)
Ja, fast eftersom det är så ovanligt här så tänker nog inte kompisar på sånt! Vi har mest killkompisar också haha :) Tänkte mest att det skall vara som ett litet kalas, för att ses allihop & ha en trevlig kväll. Inte så sugen på lekar hit o dit.
Och en del kommer ju med presenter efter födsel, då kan man likamed få dem på 'babyshowern' lite mer rolig grej :)
Här kommer alla efter att bebisen kommit och sen på dopet så för vår del har jag aldrig tänkt tanken. Presenter får man ju båda gångerna då. Men kommer man ifrån USA så kan jag förstå tanken… El att ens vänner fixar något.
Jag hade tyckt att det var roligt om mina vänner anordnade en för mig, men det är inget jag hade fixat ihop själv. Känns lite som att man tigger bebisprylar då.
#10 haha ja, så känner jag med (att det känns som man skulle tigga bebisprylar) tråkiga är att våra vänner skulle förmodligen inte komma på sån här grej själva.
Du kan ju bjuda in till en vanlig träff/fest, säga så du får träffa alla innan babyn kommer. Behöver ju inte nödvändigtvis kalla det babyshower och då slipper du ju känna att du "tigger presenter" eller vännerna känner att de måste köpa nåt. Kan ju hända du får nåt ändå :)
Sant det var det jag tänkt lite på :)