Blödning, hjälp!!
Jag är gravid i v 12 (11+0). I lördags så fick jag en blödning med brunt och lite klumpigt på pappret när jag torkade mig efter att ha varit på toaletten. samma sak var under söndagen, det var inte så mycket så ja tänkte mest att "detta är helt normalt".
Idag (måndag) när jag gick på toaletten så blödde jag ganska så kraftigt klarrött blod, liknande mensblod, (såg det i alla fall ut som), ringde sjukvårdsrådgivningen och dom sa att om jag inte måste byta binda varje timme så klassas det inte som en kraftig blödning utan att jag bara skulle ta det lugnt och vila då jag inte har några smärtor eller liknande i magen och inte känner mig yr.
nu när jag gick på toaletten två timmar senare så kommer det först lite klarrött blod och när ja torkar mig är det brunt på pappret, som gammalt blod.
Självklart bli jag väldigt orolig att det ska vara MF, men man har läst så mycket olika på internet så nu känner ja mig mest förvirrad.. . Har någon varit med om liknande??
Jag ha 5 barn å det kan va melanblödning Du ha int als ovanlit om du ha misfal så borde du ha veldit ont, ha haft 2 misfal å d e kraftig smerta i magen Du få eftesom din livmodertap utplånas even vid misfal men om du e orolig åk in å jör et vaginalt ul så få Du se hu d se ut! Men melanblödning e int als ovanlit at man får
Ring mvc istället och boka in dig på akut-tid! Visst, det behöver inte vara något alls, men klart man blir orolig.
/Christine
Jag hade likadant och kämpade för att få tid för vul. Ingen tog min oro på allvar och var tvungen att bli förbannad för att få hjälp. Gick på vul till slut där de såg den lilla räkan men hjärtat klappade inte så det klassades som missfall skulle komma tillbaka efter jul och nyår för att se så allt kommit ut, blödde under de två veckorna. När vi sen kom tillbaka visade det sig att hjärtat klappade och den lilla räkan var kvar där inne. Nu är räkan född och 9 veckor gammal. Mina blödningar var röda med koagelklumpar och jag hade fruktansvärt ont ibland att jag hade lust att vika mig dubbel av smärta. Så blödningarna behöver inte betyda någonting. Hoppas allt går vägen för dig.
#3 Kan det ha varit tvillingar så att det ändå var ett missfall av ett av fostren? Så blev det för min svägerska och deras son är 4-5 år nu. Grattis till bebben!
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
Jag skulle kolla på nått sätt (tex ultraljud, jag fick tid hos kvinnokliniken efter ett tag)
Jag fick ett missfall för ca 2 veckor sen och det blödde inte mycket (mycket mindre än vanlig mens) och gjorde inte så ont (inget alls jämfört med min vanliga mensvärk) så "alla" sa ju att det var ok men jag kände mig inte gravid längre så jag var ju såklart orolig så tillslut fick jag ultraljudsundersökning på blödningens 11:e dag och fick veta att det inte fanns nått kvar i livmodern. (nu har jag kraftig mens och kraftig mensvärk så jag gissar jag låg på en "normal kvinnas" nivå, jag fick tömma min m-kopp ca 3 gånger/dag ist för en gång i timmen som är mitt normala då det är som mest)
Även om det inte varit ett missfall tror jag inte det skulle varit bra att gå och oroa sig så jag tror att det hade varit bra att gå på ultraljud hur det än skulle gått.
l'm back