förvirrad...
Är lite förvirrad och skulle behöva lite råd.. jag har inte fått min mens på 2-3 mån men enligt barnmorskan kan mensen utebli utav de p-piller jag går på. Jag har mått illa den senaste tiden och haft svårt för vissa lukter och mitt humör är ojämnt. .. jag har tagit flera graviditetstest som alla visat sig negativa. Men det sista har jag svårt att tolka. . Där jag har ritat en pil visas ett svagt streck som försvinner efter ca 10 min.. men strecket skall väll inte vara så långt ner på stickan heller?
Nej, det där är inget streck!
Och ett test är ogiltigt om du inte läser av det på den tiden du ska. Dvs, ett test kan visa negativt inom den tiden det ska läsas av och sedan bli positivt om det du har väntat för länge med att läsa av det, eller tvärtom.
/Christine
Jo men på bilden hade strecket försvunnit för det hade gått över 10 min. Så inom den tiden det skulle läsas av va det ett svagt streck. Men strecket ska väl ändå vara längre upp?
Jo, precis det ska vara längre upp, det där är ju inte ens i testområdet.
/Christine
Tänkte väl det :) men blev lite förvirrad när det dök upp ett streck :P och allt det andra med mensen och Illamående m.m. men har nog bara lite hjärnspöken :)
Vad skönt att slippa mensen :) vet att många som ej får mens pga piller gravtestar sig ungefär var tredje månad, för säkerhets skull. Njut av att vara mensfri :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jo det e sant, måste väl bara vänja mig. Men har gått på dessa p-piller ett tag nu och det är första gången detta händer. Mensen tycker jag ändå är en trygghet för mig att få så jag vet att jag inte blivit gravid av misstag. Då jag har diabetes och andra sjukdomar så jag går på mediciner som ej får tas under en graviditet så måste min framtida graviditet vara planerad. Men jag får sluta oroa mig, sköter jag mina p-piller ska jag ju inte bli gravid:)
Gå till närmaste vårdcentral och be att få göra ett grav. test! De gör det mha blodprov och kan alltså säkrare säga om du är gravid eller inte…
Me. Myself & My Sims
Men vad är det för p-piller du äter? Låter ju inte som att de kanske passar dig så bra om det nu är så att mensen uteblir helt i flera månader, du mår illa och humöret påverkas?