Pos - neg - pos?
Hej
Har ni någon gång varit med om att gravtest varit svagt positivt ena dagen och andra dagen syns det knappt utan att det blivit missfall?
Är förvirrad och orolig. Hade ett tidigt missfall förra månaden och den här månaden har liksom historien upprepat sig om man säger så, exakt på datum. Skillnaden var att den här månaden fick jag nästan som magsjukesymtom 22a-26e. igår fick jag ett svagt plus men sen inatt bara försvann illamåendet, tempen hade gått ner imorse från 37.2 till 36.7 och testet imorse var knappt synligt positivt alls.
Tog ett test nyss också efter att ha hållt mig i ca 3 timmar och det är nästan lika starkt igen som det igår.
Men blöder dock mer nu helt plötsligt också så jag är inte särskilt hoppfull.
Är detta ett missfall till tar jag paus en månad minst så kroppen får återhämta sig.
Ha en bra dag! // Pernilla
Druckit mycket vatten så att det blev utspätt? Fel på testet? Det är de två anledningarna jag kommer på på rak arm. Det är ju märkligt att nästa test blir starkare om det nu skulle vara ett missfall.
Har du fått helt negativa test sedan missfallet förra månaden?
Jag tycker att du ska kontaka gyn så att du kan få rätsida på det, berätta om förra månaden och att du tror att det upprepar sig. Lägg till att du har lite ont så tar de en mer på allvar, fult knep men ibland måste man.
Ja jag har lite ont också till och från men det hade jag även innan blödningarna.
Har haft negativa tester sen senaste missfallet ja.
Ska prova ringa dom. Får se vad de säger. Blir så stressad då man inte vet definitivt.
Var lite halvjobbigt att ha missfall precis kring jul och nyår då ingenting hade öppet. Förhoppningsvis kanske de vill ta emot mig på gyn. är det förresten gyn eller kvinnikliniken man ska ringa eller är det samma?
Märkligt att det blir såhär då. Jag lutar mest åt att det nog varit fel på testet i morse i sådana fall. Det är det enda som låter rimligt i mina öron, och jag hoppas att jag har rätt.
Förstår verkligen att du blir stressad. Ge dig inte när du ringer.
Jadu, det vet jag inte faktiskt. Här i Malmö är det KK men om det är likadant överallt vet jag inte. Kanske inte spelar någon roll? Eller så kan du ju ringa 1177 och höra vart du ska vända dig.
Kan man se något på ett vul såhär tidigt? Borde varit BIM igår.
Blir så frustrerad att symtomen bara försvunnit.
Skönt att slippa må illa men det är inget bra tecken.
Men hoppas ändå på att det bara var under själva infästningen som jag mådde sådär dåligt och att det kanske gett sig bara för att ägget har fäst ordentligt nu. Men vill ju samtidigt inte hoppas om det nu är missfall.
Men vet som inte vad kvinnikliniken ska göra för att lugna mig om det nu inte syns något på ett VUL. De kan ju ta blodprov och se hur hcg ligger men det säger ju inte så mycket eftersom det är så tidigt i grav. Kommer nog troligast bara få vänta och se hur det går. Denna jobbiga väntan.
De hade inga telefontider nu idag så provar imorgon bitti.
Jag tror att man kan se att slemhinnan förändrats om man är gravid även om det är så tidigt, men jag är inte helt säker.
Det de borde kunna göra för dig är ju att mäta hcg idag och sedan om tre dagar eller så för att se om det höjts som de ska. Men jag vet inte hur villiga de är att göra det.
Hur långt gången skulle du vara om du är gravid? Jag gjorde ultraljud i v 7 med nr2. Åkte in akut med magsmärtor. Visade sig vara magkatarr. Min syster var till läkaren med magsmärtor. Hon kunde vara gravid i V4 men de kunde inget se då det var för tidigt sa de till henne. Så hon fick vänta några veckor.
Hur mkt blöder du??
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
Men är det ens möjligt att du skulle kunna vara gravid igen i och med att du fick ett missfall för några veckor sen? Jag tycker du ska ta en paus och låta kroppen komma i balans så att du har mens och ägglossning "som vanligt" minst 1-2 ggr..
Jo jag trodde inte det skulle gå så fort innan kroppen blev återställd. Har redan bestämt det att om det är ett missfall till nu som sagt så tar jag paus på minst en månad för att kroppen ska få återhämta sig.
Såg ingen mening med att ringa kvinnikliniken så jag ringde min barnmorska men hon hade bara telfonsvarare så jag lämnade ett meddelande.
Känns lite sunkigt just nu. Smått uppgiven.
Jag blöder inngenting förutom när jag är på toan men det är precis som förra gången. Det är typ stopp så det är först om jag för in fingrarna i slidan och håller slidväggen från öppningen på tappen och verkligen krystar som det kommer ut både gammalt, tjockt mörkt och klumpigt blod och färskt klarrött. Det var exakt likadant förra månaden. Plusset försvann 27e förra månaden och moderkakan m.m. kom ut först 4e och däremellan blödde jag knappt någonting men fick mer och mer ont. Kroppen fick jobba en stund för att få ut det.
Tog inget test imorse för jag är så himla less. Vill inte stå och stirra på den där djävla stickan och önska fram en svag linje och börja hoppas. Vill bara få ut det här nu.