Tips om skötväska!?
Blir inte klok på denna djungeln av alla tillbehör som ska inhandlas. Just nu cirkulerar det mycket kring skötväska. Känns inte lockande att betala en förmögenhet för att det råka kallas SKÖTväska. Hört talas som att man kan köpa andra väskor med i stort sett samma funktion men hittar tyvärr ingen. Så kan ni tipsa om billiga riktiga skötväskor, eller andra väskor som funkar lika bra? :)
Vi köpte en som matchade vagnen för jag tycker det är snyggast så. Den var inte dyrare än "vanliga" väskor i samma storlek. Annars är det väl bara att ta vilken väska som helst, modell större.
/Christine

Det du behöver är ju bara en relartivt stor väska/påse/ryggsäck samt någonform underlag att byta på. Går säkert utmärkt med en gammal handduk t.ex eller om man vill ha vattentätt en handduk med någonform av vattentätt fodral.
Vi har en väska som sambons mamma sydde till honom på 70-talet:)
Vi har en riktig skötväska av denna modell som jag är riktigt nöjd med nog. Aldrig att jag skulle betalat 89€ dock ;) Fick den för 25€ bra begagnad :)
Som de andra redan sagt så går vilken väska som helst, ett plus tycker jag det är med många fack! Annars finns det säkert massor med bra begagnad även i Sverige?! Om du kikar på blocket eller liknande :)
Jag har bara tänkt ta en väska vi har hemma. Vet att syrran hade rejäl skötväska med första barnet ocj med andra satte hon bara de saker hon behövde i en liten påse vid bebisens fötter. Min ryggsjukdom gör att jag ska bära så lite som möjligt så jag vägrar ha en stor skötväska där risken är stor att jag sätter i mer än jag verkligen behöver och kommer använda.
#4 Det som är bra med en "riktig" skötväska är att de oftast går att sätta fast på vagnen på ett eller annat sätt :)
Jag tycket det är jättebehändigt med en väska där jag hela tiden har allt jag behöver (extra kläder, blöjor, våtservetter, underlag, extra napp, snuttetrasa osv..) så behöver jag aldrig vara rädd att jag glömt något när vi ska iväg.
Men om du är osäker så köp ingen nu, vänta tills babyn kommit o så ser du sen om du känner att det finns behov eller inte :)
Vi köpte en sån här i svart. Billig, bra och snygg :) http://www.amazon.co.uk/Tippitoes-City-Bag-Changing-Brown/dp/B000WZACGA/ref=sr_1_21?ie=UTF8&qid=1390820288&sr=8-21&keywords=Nappy+bag

Jag har köpt min på stadium för 99kr ser ut som en skötväska och man får plats med massor i den:)
Jag tänker bara ha en vanlig väska, gärna med flera fack dock. Har tittat på skötväskorna som passar vagnen men de ser så himla omoderna ut. De gör otroligt snygga vagnar, åkpåsar och andra tillbehör och så fallerar de totalt på skötväskorna :o
Så en vanlig väska lär det bli, och jag lär ha den i korgen under mest troligt så då kvittar det ju verkligen hur den ser ut.
Vi har äldsta sonens gamla skolväska, passar inte alls vagnen men fyller sitt syfte. Vi köper såna rese-underlag som finns i matvaruaffären, oftast finns det skötbord på offentliga toaletter så då lägger vi bara en sån på skötdynan.
När första sonen kom köpte vi en skötväska på Ikea för ca 200 kronor. Är väldigt nöjd med den.