Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 995 ggr
Bebbas
0

Gravid?

Hej! Jag har haft p-stav i 2 år ungefär är det möjligt att p-staven kan sluta fungera? jag har fått jätte konstiga symptom jätte torra bröstvårtor mår illa har spytt några gånger, humörsvängningar, och det har känt som jag har mensvärk. Sen jag fick min pstav så har jag blödigt nästan varje dag i två år och jag gör det fortfarande (har aldrig haft mensvärk sen jag satte in pstav) kan man blöda varje dag fast man är gravid?! Har någon haft liknande symptom behöver verkligen hjälp jag är bara 19 år kan inte bli gravid nu!!! Vad tror ni? Tack för hjälp !

VildaVittra
0

Ja, den kan sluta fungera, så det kan vara lämpligt att göra ett graviditetstest.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sigrun
0

Du bör även prata med gynekologen, jag har inte haft p-stav men däremot har jag haft p-spruta och jag blödde konstant i 1 och ½ år! varje dag, det är absolut inte alls bra att blöda så mycket, så prata med dem.

Angående att blöda under graviditet: Ja man kan blöda under graviditet, men det gör man oftast bara i början, men som sagt kolla även upp om du är gravid.

Bebbas
0

Aha oj måste kolla upp det då.. Okej men är det jätte viktigt att det måste vara på morgonen man tar grav test?

[Thiah]
0

#3  man får väl säkrare svar om det är på morgonen? Mera koncentrerad urin.

ChristineL
0

Inget preventivmedel är 100% säkert ;) men att du har stått ut att blöda konstant i två år?! Kontakta bm för andra alternativ.

Ja, man kan blöda varje dag även om man är gravid.

Bebbas
0

Det har verkligen varit sjukt jobbigt men jag har bara tänkt hela tiden att det är så i början när man har pstav men nu är det fan dags att ta ut den snart, av de jag skrev tror ni att jag är gravid? Jag har fått Massa utslag också kan de vara ett gravid symptom?

ChristineL
0

#6 - Det är ingen som kan svara på om du är gravid. Du kan lika gärna fått något virus, det kan vara hjärnspöken, stress, hormoner pga staven, vad som helst.

Ska du göra gravtest, så gör det på morgonen, läs och följ instruktionerna noga!

Praefatio
0

Jag, som haft p-stav med tillhörande biverkningar, tycker att det låter som att du måste byta p-medel. Hade många av dina symptom och de försvann när jag gick över till p-piller istället.

Testa dig om du är orolig, visst finns det en liten risk att du är gravid men den risken är väldigt, väldigt liten. P-stav är väldigt säkert även om någon procent "smiter igenom". Troligen är det bara din kropp som säger åt dig att det är dags att byta p-medel :) Var inte orolig, oavsett vad som händer så kommer det att lösa sig!