Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 1460 ggr
Jn92
0

Äl?

Hej! Ny på detta… Gjorde nästan precis ett äl-test som jag tycker verkar positivt! Har aldrig gjort ett tidigare, och köpte dom igår. Dom är från tesetlagret en sån sticka :) måste strecken vara lika starka? Hur länge är ÄL? Vi hade sex i förrgår.. Är det bara att ligga i nu ?;) eller hur ska man tänka. Alltså inga barn sen innan och hoppas på ett + i!! Tacksam för svar :) kram Jonna

ChristineL
0

Läs instruktionerna noga i förpackningen! Ett äl-test är positivt om strecken är lika starka eller om test-strecket är starkare än kontrollstrecket. 

ÄL har man under 20 timmar och spermier kan leva kvar i livmoder i upp till 3 dygn. Så är testet positivt så är det bra att ligga nu om ni vill ha barn ;)

Jn92
0

Tack :) för om man kollar på bilderna dom visar på baksidan är INTE lika starka och det står att man har ÄL om det är 2 streck.. Hmm Jaha synd att vi inte ses förens ikväll då :( jobbar olika tider;) men då vet jag vad som väntar ikväll :) Och man ska testa tidigast 11 dagar då?

ChristineL
0

Du får inte blanda ihop kontrollstrecket med det andra strecket ;)

Vad menar du med tidigast 11 dagar?

Jn92
0

Okej :) grav-test menar jag..

ChristineL
0

Grav-test brukar man säga tidigast dagen då mensen är försenad för att få så tillförlitligt som möjligt.

Jn92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp.. Är detta ÄL? Eller är den pågång?:) testet är från testlagret om nån har gjort därifrån förut :)

ChristineL
0

Det är det övre som är kontrollstrecket va? Inte ÄL i så fall, testa imorron igen och se om du får starkare utslag för då är det på gång.

Jn92
0

Okej :) då hoppas vi på att det tar sig denna gång :)

lil-sis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De här ägglossningen blev jag gravid på. Jag tror det viktigaste är att man ser en stegring och sen en sänkning.

Visserligen blev det ett utomkveds med det var viabelt med hjärta och allt så det var inget fel på ägglossningen.

Stegringen börjar alltså på tredje nerifrån och sen är sänkningen på sista.