Äl?
Hej! Ny på detta… Gjorde nästan precis ett äl-test som jag tycker verkar positivt! Har aldrig gjort ett tidigare, och köpte dom igår. Dom är från tesetlagret en sån sticka :) måste strecken vara lika starka? Hur länge är ÄL? Vi hade sex i förrgår.. Är det bara att ligga i nu ?;) eller hur ska man tänka. Alltså inga barn sen innan och hoppas på ett + i!! Tacksam för svar :) kram Jonna
Läs instruktionerna noga i förpackningen! Ett äl-test är positivt om strecken är lika starka eller om test-strecket är starkare än kontrollstrecket.
ÄL har man under 20 timmar och spermier kan leva kvar i livmoder i upp till 3 dygn. Så är testet positivt så är det bra att ligga nu om ni vill ha barn ;)
/Christine
Du får inte blanda ihop kontrollstrecket med det andra strecket ;)
Vad menar du med tidigast 11 dagar?
/Christine
Okej :) grav-test menar jag..
Grav-test brukar man säga tidigast dagen då mensen är försenad för att få så tillförlitligt som möjligt.
/Christine
Det är det övre som är kontrollstrecket va? Inte ÄL i så fall, testa imorron igen och se om du får starkare utslag för då är det på gång.
/Christine
Okej :) då hoppas vi på att det tar sig denna gång :)
De här ägglossningen blev jag gravid på. Jag tror det viktigaste är att man ser en stegring och sen en sänkning.
Visserligen blev det ett utomkveds med det var viabelt med hjärta och allt så det var inget fel på ägglossningen.
Stegringen börjar alltså på tredje nerifrån och sen är sänkningen på sista.