Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 2336 ggr
[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Svampinfektion

Hej, blev rejält sjuk och fick gå på antibiotika i 10 dagar, vilket gjorde att svamp i underlivet kom som ett brev på posten! Eftersom jag är gravid är jag inte speciellt sugen på att bruka mer läkemedel än nödvändigt, och kollade därför efter andra tips. Många har påpekat detta med olivolja, så nu vill jag ha råd från er. Någon som testat? Eller vad är ditt tips för att bli av med den eländiga svampen? om läkemedel är enda utvägen, vad rekommenderar just du? Går in i v. 34 imorgon.

Mitralis
0

Smörja med filmjölk har jag hört ska kunna fungera. En del doppar en tampong i filmjölk.

Dra ner på socker som ger näring till svampen.

Ät sånt som är bra mot svamp, men kolla först så att du som är gravid kan äta det.

Lycka till med allt 🙂

Tranbär är bakteriedödande och bra mot Candida
Enbär är bakteriedödande
Olivolja är svampdödande och bra mot Candida
Mjölkört är bra mot Candida
Gurkmeja är antiinflammatorisk och parasitdödande
Vitlök är bakterie och svampdödande, bra för immunförsvaret, blodrenande och innehåller svavel och selen som är bra mot Candida.
Kryddnejlika dödar parasitägg
Kokosnötolja är svamp och virusdödande
Vitamin B8 (Biotin)motverkar svamptillväxt och är bra mot Candida
Pumpakärnor är parasitdödande
Aloe vera är parasitdödande och antiinflammatoriskt
Timjan är parasitdödande
Valnötter och valnötsolja är parasitdödare
Granatäpple är bakteriedödande
Papaya är bakteriedödande

ChristineL
0

Massa tips där från Mitralis!

Jag rekommenderar också att skippa trosskydd, bara använda bomullstrosor och byta ett par gånger per dag, lufta! Annars är canesten godkänt för gravida, finns receptfritt.

Och krya på dig!

[WickedAlly]
0

Jag avslutade en omgång canesten i förrgår, använde bara pillrena och struntade i krämen för den ska man tydligen inte använda enligt bruksanvisningen. Lindrade snabbt och ska tydligen vara absolut riskfri att använda :)

tlover
0

Jag har använt olivolja, det går lite långsammare att bli av med det (gissar jag, har aldrig testat "riktig svampmedicin) och jag håller på även nu efter jag inte haft symptom ett tag. Min man har också testat och jag tror han också tyckte det funkade

l'm back

millan07
0

Canesten är det bästa. Under min grav fick jag massa svamp lr blev aldrig av med den så jag var inne och penslade mig hos bm 3 ggr sen körde jag canesten och det hjälpte. Mkt lufta och ingen tvål i närheten. Min bm sa att man inte skulle hålla på med massa mat och testa utan det finns godkända medel för gravida. :-)

Mitralis
0

Hur har det gått för dej TS? 🙂

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Inte gjort något åt det än. Vissa dagar är ingenting, sen kommer det där envisa kliandet när man minst anar. Helst när man inte har tillgång till vc just då ;) men känns som det är påväg bort utan nått botemedel

pernillaa
0

Har i bakhuvudet någonstans att man ska låta bli socker för det göder svampen….?!

Ha en bra dag! // Pernilla