Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 5985 ggr
Kiwikatt
0

Mammakläder

Hej!

Jag undrar om det är någon som har några bra tips på vart man kan köpa mammakläder i Varberg/Falkenberg/Kungsbacka med omnejd bortsett från H&M?

Någon som vet om only/veromoda har mammakläder? (ville minnas att jag läst det någonstans men är osäker…)

Jag har tittat på nätet på olika online-butiker, men jag tycker det är så svårt att handla på nätet med tanke på storlekar, passform, kvalité osv.

Tacksam för all hjälp jag kan få :)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

ChristineL
0

Över lag kan jag säga att mammakläder i butik är skitsvårt att få tag på. Jag handlade alla tröjor på mamalicius, jag rekommenderar dom verkligen! Och två par byxor begagnat. Kolla köp/säljsidor på facebook, då kan man ju iaf åka och prova och få nånting bra och billigt.

Kiwikatt
0

Ska kolla där :)

Tack!

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Kiwikatt
0

Det är verkligen svårt att hitta mammakläder på stan i dagsläget såvida man inte känner för att åka 15-20 mil till Göteborg och betala trängselskatt….

Tröttsamt!!

ChristineL
0

#3 - Det finns inget i gbg heller, tro mig ;)

[Thiah]
0

Jag har hållt mig till h&m men sen behöver jag egentligen bara nya byxor och hittade två par på h&m som passa fint.  Ska jag mysa i soffan tar jag sambons t-shirts

Kiwikatt
0

Tycker det är jättesvårt att hitta bra kläder…och internet shopping tycker jag är lite knepigt…lite som att köpa grisen i säcken

JeFo
0

Jag har köpt mammabyxor på hm. Alla överdelar är mestadels saker från vanliga butiker men storleken större och längre i modellen. Hm har massa basic saker som är långa och bra. New yorker har också mycket i längre modeller och till bra pris. Fördelen är att dessa kan jag använda efter också men att de blir lite oversize då.

Denna kommentar har tagits bort.
dragonstar
0

Ja är lite nyfiken hur mycket mammaplagg ni köpt under graviditeten? Vet att min morbrors fru gick nästan hela tiden i ett par tråkiga mjukisbyxor.  Själv har jag tänkt att en del av de kläder man redan har kan funka tex större koftor några klänningar som inte är figursydda.

Har ni gjort kläder själva?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[WickedAlly]
0

#9 Jag har köpt ett par svarta jeans, ett par ljusa hängslebyxor, två långärmade tröjor och en t-shirt från mammaavdelningen. Sen har jag köpt vanliga långa tröjor som jag kommer kunna ha sen också. Hade ganska mycket basplagg sedan innan som fungerar lika bra nu. Har några klänningar som fortfarande fungerar bra, de har blivit lite korta bara, haha.

ChristineL
0

#9 - Ett par jeans, ett par andra byxor, en kjol, ett par piratbyxor, kanske tio överdelar, en klänning. Det beror ju på vilken säsong man är gravid ;)

dragonstar
0

Ja under sommarmånaderna krävs det ju inte lika mycket kläder som under vintern misstänker jag.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

soundtrack
0

Jag är väldigt glad att jag har BF i början av augusti, hoppas bara det blir en skaplig sommar så man inte behöver ha så mkt kläder på sig :P

[Thiah]
0

Jag klarar mig fint med de tjocktröjor och utekläder jag redan hade. Står cirka 2 timmar i en park varje dag och är lika varm ich påklädd som innan utan att ha köpt mera. :)

Kiwikatt
0

#13 Jag har också BF i början på augusti :) Jag har köpt ett par bootcut jeans, ett par skinny (stuprör) jeans, ett par hängslebyxor (som min man hatar), två jeansklänningar, 1 typ sweatshirt tröja, 1 par leggins, en stickad tröja, en långärmad basic-top och ett par skjortor och andra toppar, allt från H&M (passade på nu när det var rea)

Ria74
0

Jag köpte ett par jeans, ett par finare byxor, 2 par shorts, en klänning 2 par piratbyxor och 2 linnen. Sen kunde jag använda mina andra kläder för resten.

Hade (o)turen att bli bjuden på både bröllop och barndop när jag var höggravid.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Kiwikatt
0

Kan informera om att Gekås nästan inte har NÅGRA mammakläder alls längre (om man inte känner för att gå omkring i velourdress och spetslinnen hela graviditeten)… 😕

CelsiusT
0

#17 Hmm.. det var ju typiskt.. Hade tänkt ta en tur dit till våren, eller ja, en tur lät det väl bli ändå även om dom inte har mammakläder. Har dom några andra praktiska "skaffa-barn-artiklar" som man kan kika på istället?

Medarbetare på westernridning.ifokus

[WickedAlly]
0

Jag tyckte de hade ganska mycket bra längre tröjor och toppar som funkar jättebra trots att man bär runt på en basketboll. De är ju inte sydda efter magformen men det kvittar ju när de är så stretchiga. 

Babykläder tyckte jag det fanns dåligt med men inom sköta/vårda var det mycket bättre. Babygym/sitter, sängkläder, badbalja, handdukar, nappar och sånt var det bra utbud på. (Även stora grejer som spjälsäng och babyskydd till min stora förvåning, hade inte trott att de skulle sälja grejer från Brio t ex)

Köpte som exempel på oss några nappar, såg senare att de kostade knappt hälften mot vad de gör i babybutiken här. Många bäckar små sägs det ju :)

Kiwikatt
0

Eftersom jag bor i Ullared är jag en del inne på Gekås och mammaavdelningen just nu är verkligen heeelt kass, därmed inte sagt att de inte har "vanliga" kläder som man kan använda även när man är gravid. Men mammakläderna är inget att ens tala om…som sagt velourdresser och spetslinnen….

CelsiusT
0

#20 Tråkigt. Men spetslinnen kan vara fina beroende på hur dom ser ut. Velour däremot är ett material jag har väldigt svårt för. Kanske det hinner ändras lite innan jag ska ner. Blir väl inte fören om nån månad eller två. Tänker att det kanske hinner komma in lite mer vår/sommar-kläder tills dess kanske?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Kiwikatt
0

Vet inte alls…förr hade de mycket mer 😊 men nu är det riktigt riktigt dåligt

[WickedAlly]
0

#20 Nä, det förstod jag. Berättade bara att jag hittat ganska många långa, stretchiga tröjor :)