Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 1640 ggr
Flingan1
0

Gravid?

Hej, jag undrar hur ni har mått efter ni slutade med ppiller ? Slutade med ppiller första januari då de va min sista dagen på mens, och e helt hundra på att jag hade ägglossning den 10-12 januari och hade oskyddat sex. Och direkt efter fick ja ömma bröst och 5 dagar efter så har jag sjukt ömma bröst, svullna säkert en halv kupa större och ömma bröstvårtor. Tänkte bara säga att ungefär 3-4 dagar efter ja hade samlag då jag hade ägglossning fick jag stickningar och de kändes som de hög till precis innan för naveln. Nästan som nån trycker in naveln jätte mycket. Mina symptom är svullna bröst o ömma bröst, lättiriterad , känslig, och väldigt kissnödig hela tiden. Hoppas ni kan dela med er era symptom och hur de kändes när ni slutade med era ppiller ?!

Flingan1
0

Ingen som vet?

Sevgi
1

Brösten vet jag inte men kanske en infektion där nere? Då kan det göra ont. Låt en gyn få kolla, det ska inte göra ont vid samlag. Men angående brösten så kanske din kropp bara är lite förvirrad pga hormonförändringen?

Jespersen
0

Första månaderna efter p-pillerstopp fick jag jätteömma bröstvårtor från dagen efter ägglossning fram till mensen. Närmare mensen blev hela brösten jättsvullna och ömma. Jag tyckte att jag hade alla möjliga gravidsymptom varje månad vid mens, det var som att alla hormoner kom tillbaka tio gånger starkare månaderna efter jag slutade med p-pillrena. Jag har aldrig känt av ägglossningen innan. 

Dom ömma bröstvårtorna vid ägglossning gav dock med sig efter några månader :) Ömma bröst innan mens har jag alltid haft, även innan p-pillren.

Zvintos
0

Första halvåret efter pillerstoppet (åt Cerazette) var kroppen helknas och betedde sig "gravid" med svullna bröst, ömma bröstvårtor, lättirriterad, svullen mage etc etc. När jag väl blev gravid (1½ år efter pillerstopp) hade jag mindre symptom än första månaderna efter pillerstoppet..

ChristineL
0

Jag tycker mer att det låter som typiska grejer som kroppen får för sig när man slutar med p-piller. Din kropp har inte ställt om sig till det normala än.

Flingan1
0

Okej vad skönt att höra!! Känns lite lättare nu!

E-l-vira
0

Jag har aldrig gått på p-piller så jag vet inte hur det blir när man slutar men dina symptom är precis som mina graviditetssymtom även om mina kanske kom lite senare. Större och sjukt ömma bröst och behövd ränna på toa hela tiden. Nu är jag i vecka åtta och slipper det sistnämnda symtomet men brösten, kan inte någon bara ta bort dom så jag slipper? 🤪 Har dessutom lätt mensvärk som suttit i i en månad. Lycka till!

Medarbetare på klickerträning.ifokus