hur?
Hej! Jag har en massa frågor ang. en massa grejer ;) :p Jag och min kille skyddade oss inte när vi har haft sex, de senaste 3ggr av olika skäl.. Men om jag är gravid, när märker jag det? Och när kan jag ta graviditets test? Eller ska jag överhuvudtaget testa mig innan jag märker om mensen uteblir? För jag vet inte exakt när den kommer eftersom att jag fortfarande är så pass ung.. Någon som kan hjälpa..?
De tidigast testen tror jag du kan göra 4 dagar innan beräknad mens…
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
#1 okej tack! Om jag räknat rätt borde det vara 2 dagar kvar tills mensen.. :$
Känner du några gravidsymptom?
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
Man behöver inte känns något alls, för många är första tecknet att mensen är sen. För att få så tillförlitligt resultat som möjligt, läs och följ instruktionerna noga, testa med morgonurin tidigast den dagen mensen ska komma.
Och jag förstår inte vad du menar med att du inte vet när mensen ska komma för att du är ung? det har väl inget med ålder att göra?
/Christine
#3 asså… jag vet inte? Jag har typ känt mig illamående och att jag bara vill sätta mig när och gråta typ hela tiden. Sen har jag haft värk i livmoder-området..
#4 jag har haft mens i ungefär ett år, därav att jag skrev pga min ålder
Får jag fråga hur gammal du är?
#7 ca 15
Ok
Då är nog mitt råd att kontakta din närmsta ungdomsmottagning…
#10 jo jag har tänkt på det också… men den närmaste är några mil bort och bussarna går jättesällan intill stan..
Vill du bli gravid? Annars: Skydda varje gång. Finns aldrig skäl till att inte skydda sig, om man inte vill bli gravid så att säga. Och 15 år är ju på tok förtidigt att bli mamma.
Men testa och se, på ungdomsmottagningen kan man göra det gratis.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 nej absolut inte än! Har inte ens gått ut skolan än! Jo jag vet, men det "råkade" (vilken dålig ursäkt) bli så…
#13 Finns dagen-efterpiller om det råka hända, men tre gånger "råka"? Hoppas du inte blivit gravid då 🙂
Det kan väl inte "råka" bli så tre gånger på raken? I vilket fall som helst så tycker jag du ska åka till ungdomsmottagningen och diskutera preventivmedel, om du nu inte vill bli gravid :)
#5 det kan ju vara oro och PMS också, jag mådde illa nästan varje morgon under gymnasiet och mina PMS symptom kom inte direkt efter jag börjat få mens utan snarare ca 2 år efter. men kolla för att vara säker.
l'm back
#14 som sagt, långt till ungdoms mottagningen eller stan överhuvudtaget. Tack, det är nog första gången jag läst det på den här sidan :) ;) #15 utav olika skäl dock. :P ja, verkligen det ska jag göra! #16 okej, tack kan vara bra att ha i bakhuvudet!
#6 - Det har fortfarande inget med ålder att göra ;) Är mensen regelbunden är det lätt att räkna ut, jag är snart 30 och har alltid haft oregelbunden mens. Gå till umo så snart som möjligt!
/Christine
#17 Dock handlar det om situationen inte om vilken sida det är 😉
#18 verkligen? :P man lär sig något nytt varje dag! :D #19 haha sant ;)