Drömmar
Jag undrar om det är normalt att drömma saker när man blivit gravid?
I förgår natt så drömde jag att min sambo skulle vara otrogen mot mig med någon barnflicka och inatt väckte jag min sambo av att jag låg och grät för jag drömt att han hade blivit skjuten i huvudet och avlidit =(
Är nervös inför att sova inatt då jag inte vill drömma fler hemska saker =(
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Oh ja! Du kommer drömma konstigare saker än så, tro mig!
/Christine
Haha okej, det lät ju inte så tryggt 😛
nån som kan dela med sig av nån dröm? 😃
Ja, vart ska jag börja?
Jag har haft sex med diverse folk, vi snackar bästa sexet nånsin blandat med fruktansvärd ångest eftersom jag även i drömmen varit gift med min man.
Jag har varit med i nån Twilight-variant (jag gillar inte ens Twilight).
Klassåterträffar, atombomben, dödsolyckor, bråk med familjemedlemmar mm
Dom flesta drömmarna är väldigt röriga och osammanhängande, mer än vanligt så att säga.
Men man ska inte vara rädd för sina drömmar, det ligger ingen sanning i dom.
/Christine
Okej det var lite gott och blandat där :P
Nej jag vet att dom inte är sanna men jag hade jätte svårt att somna om igen inatt, lyssnade på varenda lite knackande ljud och trodde att nån skulle komma in med pistol =( Jätte hemskt =(
Jag minns inte några detaljer särskillt länge just för att det ofta är så osammanhängande, men glimtar av drömmarna är jätteskarpa. Men prata med din sambo om det också, jag tror det kan hjälpa.
/Christine
Jag drömde att bebisen föddes utan ben, och alla bara nickade förstående och konstaterade sakligt och torrt att det var därför hon aldrig sparkade.. Sex-drömmarna var för övrigt fantastiska 😉
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Vi har pratat om drömmarna och efter det har det känts bättre, inatt drömde jag inget vad jag minns :P
Okej det lät ju inge roligt utan ben men sex-drömmar är alltid bra ;)
Jag drömmer numera väldigt mycket om nätterna, men väldigt knasiga drömmar. Lite sådär tim burton-style.. Noll och ingen verklighetsförankring har det varit i dem hittills och jag är själv aldrig med i dem. 😛
Haha okej :P
Jag tänkte frisks upp tråden lite :P Jag vet inte ennu om jag är gravid… men har nu under de senaste nätterna drömt om det ena o de andra igår natt drömde jag om förlossning, inge konstigt med det men jag fick inte tag på min kille per telefon :( Idag vaknade jag av att jag drömt om värsta humörsvängarna! Jag brukar vara världens frommaste lam :P Men uiii så jag var "elak" med alla i drömmen :( E detta tecken tro? ;) Nå vi får väll see :D
Jag drömmer helt sjuka saker och inte helt sällan är de smått ångestframkallande. Tur att jag inte minns dem så länge efteråt. :p
Jag brukar kunna drömma rätt knepigt även i vanliga fall och jag vet inte jag kan säga att det blivit värre nu.
Jag har flera gÅnger inte velat sova pga mina drömmar. Ofta obehagliga drömmar… Typ monster 😛 Men mycket med att sambon försvinner av olika anledningar el att jag är otrogen med jätte ångest. Osammanhängande och konstiga saker men så är det när man är gravid!
Jag drömmer massa märkliga saker, sånt som jag i vaket tillstånd sedan inte får ihop alls. Ena sekund går jag och Zlatan över en fotbollsplan och nästa sekund så sitter jag i en båt. Efter sånna drömmar är jag tröttare än om jag inte sovit alls känns det som.
Har haft ett par som jag tyckt vart värre dock. Som t ex när jag drömde att min man blev fastbunden och våldtagen av två andra män. I drömmen blev jag inte det minsta rädd dock, istället filmade jag alltihop och fnissade hysteriskt samtidigt. Då blev jag lite rädd för mina egna tankar.
Varför drömmer så många om otrohet?? Tror jag drömt sånt runt 5 gpnger de senaste veckorna. Urk!
#15 Någon undermedveten grej kanske? Jag känner mig som en sjöko. Tror dock inte sambon skulle göra något dumt för det och jag går inte och tänker så heller, då blir man ju knasig. Men kanske något undermedvetet? Har även drömt om att jag varit det. Vilket är ännu dummare! Finns liksom inte att jag skulle vara det. Men har ju mått dåligt av det i drömmen också så samvete har jag ju haft iaf.
#16 känner som du