Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmÀnt
LĂ€st 4615 ggr
tlover
1

Är detta positivt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla ni kunniga 🙂

Jag och min an har försökt att fÄ barn i 2 3/4 Är nu och idag skulle jag fÄtt min mens och jag har haft extremt ömma bröst pÄ senaste tiden sÄ jag bestÀmde mig för att ta grav test imorse.

Det blev tvÄ streck en det ena Àr inte sÄ jÀttetydligt sÄ jag tÀnkte att nÄn som har erfarenhet av hur det ska se ut nÀr det Àr positivt kan hjÀlpa.

jag kommer nog ta ett till test imorgonbitti eller i övermorgon (vilket Àr bÀst).

Fotot Àr nÄn/nÄgra minuter efter att 5 min gÄtt men jag höll koll pÄ provet och efter att strecket fÄtt fÀrg höll den sig pÄ nÄgorlunda samma (ev liiiiite mörkare)

tack pÄ förhand.

l'm back

Niini
0

Definitivt plus :)

ChristineL
0

Ja, det dÀr kan inte vara annat Àn positivt tycker jag :)

[Thiah]
0

Jag har lĂ€rt mig att Ă€r det tvĂ„ streck sĂ„ Ă€r det positivt. Mitt första test hade en otroligt svag linje men positivt var det. Ta ett till bara för att bli sĂ€ker (jag har tagit en del kan jag sĂ€ga
) Men jag vĂ„gar nog sĂ€ga ett Grattis utefter den bilden

tlover
7

😭<- (glĂ€djetĂ„rar)

l'm back

VildaVittra
0

Jaaaa!! Men sĂ„ kul Tlover!👍

Hur förberedd Àr du egentligen för krig, arbetslöshet, brÀnder eller sjukdom? LÀs mer pÄ Prepping iFokus

tlover
2

#5 vi tror det Àr antingen för att du tipsade om bisolvon, för att jag varit nÀstan smÀrtfri den senaste mÄnaden eller bÄda. Vilket det Àn Àr, tack!

l'm back

VildaVittra
1

#6 Hehe, pmade dig just med den frĂ„gan. Detta med att vi lĂ€ser varandras tankar börjar bli lĂ€skigt! 😎

Det Àr inget att tacka för, bara kul att jag satt inne pÄ nÄgot som kunde hjÀlpa er.

Hur förberedd Àr du egentligen för krig, arbetslöshet, brÀnder eller sjukdom? LÀs mer pÄ Prepping iFokus

tlover
2

tvÄ streck idag med och om sajten har rÀtt sÄ kan man inte fÄ falskt positiva sÄ det verkat pÄ G

l'm back

tlover
0

Det Àr sÄ ironiskt egentligen, det gick sÄ lÄng tid sÄ att trÀningen och maten som jag hade fÄtt igÄng sÄ att den skulle vara extra bra för innan man blev gravid fallerade.

Jag skulle egentligen ha börjat om att trÀna nu (eller jag hade börjat men nu vÄgar jag inte eftersom nÀstan allt skulle innebÀra en ökning)

l'm back

tlover
0

nu Ă€r ju frĂ„gan nĂ€r man ska berĂ€tta? det skulle ju vara en bra nyĂ„rspresent đŸ€” min lillasyster har velat vara "den coola mostern" sen vi började försöka och svĂ€r mor har pikat om det lÀÀÀnge nu.

l'm back

VildaAlice
0

Hej! Gudars va glad jag blir för din skull!! Att ha försökt sÄ lÀnge och Àntligen fÄ ett plus! Stort stort GRATTIS!!

[Thiah]
0

#10 berÀtta om ni kÀnner för det. Ni bestÀmmer sjÀlva. Jag har sagt redan frÄn första början till de nÀrmaste just för att fÄ stöd om nÄgot skulle hÀnda eller bara dela glÀdjen om allt gÄr vÀgen. Men vissa Àr ju tysta till de dÀr 12 magiska veckorna.

ChristineL
0

Vad hÀrligt! Stressa inte med att berÀtta, gör det nÀr ni kÀnner för det bara :) Har du rÀknat ut vilken vecka du Àr i? Kontakta bm nu efter helgerna sÄ ni fÄr skriva in er sÄ allt kommer i rullning :)

[jnordstrom]
0

Grattis!!

soundtrack
0

Grattis! MÄste kÀnnas underbart efter att ha försökt sÄ lÀnge!

AngÄende att berÀtta; jag Àr i vecka 8+4 idag och vi berÀttade för vÄra familjer pÄ julafton. Ev fÄr vÄra 4 nÀrmsta vÀnner veta ikvÀll (om sambon gÄr med pÄ det :P), annars kommer ingen mer fÄ veta förrÀn efter KUB-testet (vilket blir i v 13). Helst vill jag skrika ut det till hela vÀrlden nu, men samtidigt vill jag veta att allt verkligen stÄr rÀtt till innan.

tlover
0

#12 det Àr mest min man som inte vill berÀtta dÄ han Àr rÀdd för att vi kommer att fÄ missfall (eftersom vi fick försöka sÄ lÀnge) jag Àr lite sugen pÄ att berÀtta, i alla fall för min syster och skulle jag berÀttat för henne "mÄste" ju mamma fÄ veta.

SvÀrmor tycker nog att vi redan Àr för sen att berÀtta sÄ dÀr blir det "för sent" hur vi Àn gör.

#13 hur rÀknade man ut det, jag skulle fÄtt mensen ungefÀr igÄr men den har varit lite ojÀmn pÄ sista tiden sÄ jag Àr inte sÀker.

#14 och #11 tack

#15 tack, en frÄga visst betyder 8+4 8 veckor och 4 dagar?

Blir det inte berĂ€ttat idag tror jag att jag berĂ€ttar till min mammas födelsedag i början av februari sĂ„ hon kan fĂ„ en "mormor" T-shirt eller liknande dĂ„ borde det vara sĂ€krare att det "blir nĂ„tt" men man vill nĂ€stan Ă€ndĂ„ berĂ€tta nu sĂ„ man har extra stöd om man skulle fĂ„ missfall.

ahh sÄ svÄrt.

l'm back

[Thiah]
0

Att berĂ€tta Ă€r ju vĂ€ldigt personligt men jag/vi valde att vara öppna mot de nĂ€rmaste direkt. NĂ€r vi  har haft det sĂ„ turbulent med misstĂ€nkt mf och annat sĂ„ har det avrit skönt att kunna prata av sig. Sen var jag tvungen att berĂ€tta pĂ„ jobbet ganska tidigt dĂ„ jag var sĂ„ himla trött och grinig och vi Ă€r 4st som jobbar nĂ€ra varandra.

tlover
0

StÀmmer den hÀr, och det Àr mer jag som har gett fel dagar om det Àr fel sÄ Àr jag i vecka fyra nu

l'm back

ChristineL
0

Man rÀknar frÄn sista mensens första dag sÄ ungefÀr vecka 4-5 Àr nog rimligt :)

tlover
0

#19 jag höll inte reda pĂ„ det, vi hade liksom gett upp 😊 men jag tror det var i början av december i alla fall.

l'm back

VildaAlice
0

Vi har berÀttat vÀldigt tidigt för de allra nÀrmsta vÀnnerna och familjen. Mest för att man Àr sÄ jÀkla lycklig sÄ man vill dela det med alla man Àlskar, men jag kÀnde ocksÄ att om det skulle gÄ fel sÄ kommer man vilja ha de nÀrmsta som stöd dÄ. Vi har ocksÄ försökt jÀttelÀnge, det Àr IVF nr tvÄ som tagit sig nu. Det Àr sÄ mycket som stÄr pÄ spel sÄ det kÀnns lÀskigt att bara vÄga vara glad.

tlover
3

Nu Àr mammorna berÀttade för, jag tÀnkte att jag ville ha möjlighet till stöd Àven om det skulle sluta illa.

systrarna gĂ„r inte att fĂ„ tag pĂ„ just nu dĂ€remot đŸ€”

l'm back

Tina-A
0

Grattis! đŸ˜ƒ

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna pÄ nÄgon av mina lÄtar -
”Jag Ă€r en liten bajskorv” pĂ„ Spotify]

Zvintos
0

Grattis!!!

đŸŒ» Hundarnas instagram đŸŒŒ Företagets instagram đŸŒ»
tlover
0

#23 #24 tack

det kÀnns sÄ overkligt dÀremot, jag börjar tro att jag inbillat mig det (sÀrskilt nu efter att vi ringt och berÀttat)

l'm back

soundtrack
0

#25 KÀnner igen kÀnslan, har fortfarande svÄrt att tro pÄ det :P

tlover
0

oh my god jag kom ju pĂ„ att jag hade lovat att jag ska ta körkort innan vi fĂ„r barn, vadĂ„ stress? (jag bor œ mil frĂ„n nĂ€rmaste busshĂ„llplats)

#26 och ÀndÄ sÄ kollade jag grav testen flera gÄnger och jag har bildbevis

l'm back

[jnordstrom]
1

Jag Àr gravid i v 40 och börja med körkortet v 11 körde upp v 20 och klara de! SÄ de fixar du galant! :) för mig var en bebis i magen de som behövdes för att hitta motivationen :)

Mabrotnosh
0

Det gÄr att ta körkort nÀr bebisen kommit ocksÄ.

tlover
0

#28 jag har ju redan börjat pĂ„ det, det har gĂ„tt segt dĂ€remot men jag borde ju hinna.

#29 det Àr ju (vad jag förstÄr) massor av BVC besök efter barnet ha kommit dÄ Àr det nog praktiskt att ha körkort (och min man hade det som krav dÄ han inte vill vara taxi Ät mig resten av livet, men lite efter tror jag inte han bryr sig om)

l'm back

[jnordstrom]
0

#30 de gör du sÀkerligen! Men stressa inte om de kör ihop sig utan njut och mÄ bra :) min sambo hÄller pÄ med körkortet för fullt men klara inte uppkörningen, vilket han tycker Àr vÀldigt jobbigt. Han kÀnner skam över att inte kunna köra mig till förlossningen. SÄ detta Àr nÄgot som stressar honom totalt. Men jag har försökt förklara för honom att skit i det! VÀrlden gÄr inte under, till bb kommer vi att komma! De finns sÄ snÀlla mÀnniskor som stÀller upp nÀr man Àr gravid och dessutom sÄ kÀnns de bra att ha dig i baksÀtet bredvid mig :) allt löser sig!:) Men lycka till!:)

Mabrotnosh
1

Men han kanske kan vara taxi till sitt barn och hÀnga med pÄ alla bvc besök? :-)

tlover
0

#32 eftersom han springvickar kan det hÀnda att han mÄste jobba vissa dagar

l'm back

[Thiah]
0

Min sambo har inte kunnat vara med pÄ ett enda besök. Ett ultra Àr allt han kunnat vara med pÄ. Blir tyvÀrr sÄ ibland.

tlover
0

Nu Àr tid pÄ BVC bokad men jag hoppas inte det Àr hon som svarade som Àr barnmorska, det faktum att jag inte visste nÀr jag hade mens senast gjorde henne jÀtteirriterad.

Sen ringde vi kvinnokliniken som hon pÄ BVC sa att vi skulle göra (eftersom jag inte vet hur lÄngt gÄngen jag Àr) Hon kunde inte boka tid Àn eftersom det gör man först vid ca 16 veckor men hon var jÀttesnÀll och tipsade om graviditetstest som kan i alla fall ge tiden pÄ ett ungefÀr (hon sa ocksÄ att vi redan nu kunde boka tid hos privatklinik för att fÄ veta men det Àr billigare att köpa testet)

l'm back

ChristineL
1

#35 - Vilken konstig barnmorska! Kom ihĂ„g att du fĂ„r byta nĂ€r som helst under graviditeten om du inte trivs med den du fĂ„r trĂ€ffa. 

Jag tycker att det Ă€r rĂ€tt ointressant att veta exakt hur lĂ„ngt gĂ„ngen man Ă€r innan RUL dĂ„ man Ă€ndĂ„ vanligtvis blir flyttad upp till tvĂ„ veckor fram eller tillbaka. MĂ„ste ju rĂ€cka med att veta pĂ„ ett ungefĂ€r för barnmorskan kan jag tycka

[Thiah]
0

Min mens var ju sen och sÄnt och det har varit lite bökigt med att inte veta hur lÄngt gÄngen jag varit dÄ man ska ta tester i vissa veckor hÀr i finland. Fick ju nu göra en del VUL för att kolla om det var ett missfall och dÄ kunde de konstatera antal veckor. För mig gjorde den dÀr stickan inte ett jota men det har funkat för andra jag kÀnner. Sen gör man första officiella UL hÀr i finland i vecka 12-13. #36 jag kÀnner faktistk ingen som blivit flyttad alls vid RUL ;)

fridaas
0

#37 Va olika det kan vara, alla som jag kÀnner har blivit flyttade vid RUL mellan 2-18dagar.

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar Frida

Kolla gÀrna in Finntrolls HembrÀnneri pÄ facebook och instagram.