Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 880 ggr
youandyou
2

när kan man testa ?

Min mens ä nu försenad. När kan jag som tidigast kolla (ta test) om jag är gravid ?

Tjeja
1

Nu! Test kan ge utslag 12-13 dagar efter ägglossning! Är mensen sen kan du prova genast. Visar testet minsta antydan till graviditet så är du det. Om det visar negativt och mensen inte kommit efter en vecka får du ta ett nytt test igen!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ChristineL
0

Från och med dagen mensen skulle komma kan man testa. Följ bara anvisningarna NOGA!

youandyou
0

Men mens skulle komma i fredes. Jag har som mensmärta oh illamående oh ömma bröst. Tog test idag. De va negativt.

Tjeja
0

Då får du prova igen om några dar-en vecka om mensen fortfarande inte kommit då.

MBorglin
0

hur har det gått?
är lite i samma sits… väntar på att kunna göra ett nytt test. har tid hos bm den 27/12 .. har mensen inte kommit då så är den sen 13 dagar

youandyou
0

Min mens skulle kommit den 13 december och har inte kommit ännu. Ska göra ett till nu till helgen, visar de negativt så går jag till ungdomsmttagingen eller något… :/

youandyou
0

Men fick även en liten blödning nu i förrigår. Alltså typ rosa flytning, inte alls mycket… Va kan de nu vara ?

Tjeja
0

Tja det är bara att vänta och se! Är det en nidblödning kommer du kunna testa positivt om ett par dagar! 🙂

Om inte kommer mensen antagligen komma igång någon av de närmsta dagarna.

youandyou
0

Meningen att de ska knipa till rejält i magen oh känns som jqg ska få mens hela tiden.

youandyou
0

GLömde frågetecknet..

Tjeja
0

Så kan det kännas varesig det är en nidblödning eller sen mens. Håller tummarna att du testar positivt snart! ;-) (Ja, om det är vad du vill förstås, annars tvärt om!)