Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1917 ggr
Elisabeth-J
0

Barns tankar

Barn som t.e.x ska få ett syskon funderar ju på hur det är där inne i magen. Min bror och hans tjej väntade barn och min son Jim var då 4 år, vi sitter i köket och Jim frågar hur det ser ut där bäbisen ligger. Vi förklarar och sen hämtar jag en uppslagsbok där det var en svartvit bild på en baby i magen. Jim sitter länge och tittar på bilden, sen tittar han på brorsan och säger -men kan du inte ta och stoppa in lite kläder åt han?! Jim trodde då att han frös i magen eftersom han var naken Skrattande 

Har ni några berättelser om barns tankar kring graviditet? Berätta gärna för det är så härligt med barns tankar =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bubbelbubbel
0

min lillebror gick runt bra länge med ett örongott stoppat med andra örngott, som han hade som sin bäbis, när vi väntade på vår lillasyster. det var väl hans sätt att acceptera en bäbis :)
men han sa nog inte så mycket, han var väl visserligen bara två..

marielle1
0

Min sambos brorson är 3,5 år. Han är väl medveten om att det kommer att komma ut en bebis snart för han fick en liten kusin förra året. Men en dag stod han länge och tittade på min mage, sedan frågade han: men varför har du ätit upp bebisen?

En ganska logisk fråga med tanke på att den ligger inuti magen, som bara ett barn kan komma på..

Elisabeth-J
0

#2 Skrattande En väldigt logisk tanke!

Elisabeth 

Pomperipossa
0

När jag väntade min son så var hans kusin 3 år. Han berättade att när han blev stor så skulle han minsann bli mamma. När hans mamma lite fint påpekade för honom att han inte kunde bli mamma utan att han skulle bli pappa så brast ungen ut i storgråt!!

Elisabeth-J
0

#4 *L* Stackars liten Gråter

Elisabeth 

clivia
0

min kusin skulle få ett litet syskon våren -93, och jag minns att hans föräldrar berättade att han under julen innan funderade MYCKET på hur tomtar får barn. Åker de till sjukhuset då? Eller?

Vad svarar man på sånt?

Pernilla
0

Jag hade en sjuårig lintott till flicka som spände ögonen i mig i somras och sa "JAG VET NOG VAD NI HAR GJORT!" :)

Anterrabae
0

Min väninna och hennes man har tre barn. Vid ett tillfället satt mamman och de tre barna och pratade om att de kanske skulle vilja ha ett syskon till. Alla fyra är med på den tanken.

Men så får mamma förklara att pappa inte riktigt är överens, han tycker att det är bra som det är. Varpå dottern sucker och utbrister: "Nä det blir ingen lillasyster till mig, för pappa är så snål med sina frön!"

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Titanic
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

XD

neh, jag komemr väl ihåg att när jag var liten så sade jag "mamma, JAG VILL INTE FÅ BARN NÄR JAG ÄR 37 ÅR!!!"" och storgrät xD mamam var 37 år när hon fick mig (A)

jag äger på paint ._.

Elisabeth-J
0

När brorsan var 7 år så frågade mamma honom hur många barn han ville ha när han blir stor. Han svarade -Jag ska ha 3 barn MEN jag ska göra alla tre på en gång för då behöver dom inte kika i nyckelhålet! Flört

Elisabeth 

Titanic
0

vaa.. ASG!

seriöst, dom visste h8r det gick till!! XDXDXD

Elisabeth-J
0

#11 Hahaha!! Ja dom avslöjar sig ganska bra =)

Elisabeth 

[jenkass]
0

#0 hahah

mamma har berättat för mig när hon väntade min lillasyster, jag var 4 år och gick runt jättestolt och sa "min mamma har en bebis i magen och till sommaren kommer den ut som en mask"

Elisabeth-J
0

#13 Hahaha vilken tanke! Skrattande

Elisabeth