Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1030 ggr
Leiah
0

Gravid?

Hejsan! Sorry för lite långt inlägg men är livrädd att jag är gravid. Senaste gångerna jag hade sex var den 3e och 11e september så isåfall borde jag väll vara runt vecka 13-16..? Är 17 år och jag är verkligen inte redo för ett barn så skulle jag vara gravid blir det abort… Och abort är jag också rädd för😕

Har de senaste veckorna varit överdrivet trött och behöver springa på toa hela tiden till skillnad från förut. I tre dagar nu har jag även haft konstiga spänningar i nedre delen av magen som jag aldrig känt förr, känns nästan som håll. Det som oroar mig mest är att magen är svullen hela tiden, men även om jag är väldigt smal så har jag typ alltid fått värsta gravidmagen efter att jag ätit och sånt, haha.
 Så jag kan inte riktigt avgöra om jag bara inbillar mig och det är pga mat som vanligt, eller om jag faktiskt är gravid…
Samtidigt känns det ganska konstigt om jag skulle vara gravid, för jag har haft mens typ som vanligt hela tiden. Men efter lite googlande har jag sett att det kan hända att man har det iallafall. Och den senaste var mycket färre dagar än den brukar.

Varken jag eller min mamma har knappt några pengar kvar nu innan jul så därför tvekar jag över att köpa ett test (dom stämmer väll inte alltid 100% heller?), men det kanske är säkrast iallafall? Vad skulle ni ha gjort? Är väldigt förvirrad..
Kram ❤️

Mitralis
2

Gå till ungdomsmottagningen. Det är gratis.
Lycka till!

ChristineL
0

Det väsentliga är när senaste mensens första dag var?

PogoPedagog
1

Det låter jobbigt. Men du måste ta ett test snarast. Det är bara fri abort i Sverige tom v 18 vilket du ev kan närma sig snart. Som de andra säger går du till ungdomsmottagningen eller ringer mödravården eller vårdcentralen och frågar vad det kostar att testa där. Alternativet är att låna pengar till ett test. Du måste få det gjort snarast!

Förhoppnigsvis är du inte gravid, kroppen kan bete sig konstigt på egen hand men du måste testa dig.

Leiah
0

Tack för era svar, får nog åka och köpa ett test på apoteket imorn… Inte så lätt för andra att veta heller såklart :/

ChristineL
0

#4 - Ta med morgonurinen och följ instruktionerna noga, testet är inte giltigt om du kollar för tidigt eller för sent.

CelsiusT
2

Gå till Ungdomsmottagningen, det är gratis att testa sig där. Oftast är det bara att gå in och fråga om man kan göra ett test för man är orolig för att man är gravid. Inga konstigheter alls, det är många unga kvinnor som kommer dit och gör det ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus