Skengravid
För ett år sen var jag gravid (min andra graviditet), men slutade med abort senare i januari (även det andra). Och nu tror jag att jag är skengravid, för att jag känner mig precis som jag gjorde då med illamående och smärtor i magen och tröttheten (och nej, det är inte möjligt att vara gravid nu pga kopparspiralen). Men jag tror att jag är skengravid pga att jag har nog tänkt en hel del på det, och sen så har väl kanske det ena lett till det andra. Så jag undrar hur man kan få bort skengraviditets känslorna? Då illamåendet och det känns jobbigt. Eller bara vänta ut det liksom?
Jag tänker inte säga emot dig i dit antagande men du kan mycket väl vara gravid trots spiral.
Jag blev gravid trots hormonspiral. (Fick en frisk pojke) Så visst kan det hända. Jag trodde inte heller att jag var gravid tills den dagen jag började kunna av riktiga sparkar. Jag var då i vecka 19. 😃
Suck, ja, det vore ju min vanliga tur om man var gravid nu med. Men jag har haft mens som vanligt den senaste tiden. Även om den har varit konstig och man har mått extra dåligt då men tror hormonspiralen krånglar en del med. Men ändå så har jag fått mens och så, och om några veckor så får jag nog igen. :) Så jag tror inte att jag är gravid. :D Fast det trodde jag inte för ett år sen heller, men ja. Jag är nog inte det, har nog mest kanske tänkt lite för mycket på graviditeten som jag hade för ett år sen och sen så blivit lite skengravid. :)
Inget preventivmedel är ju 100% säkert, så visst kan du vara gravid. Och man kan få blödningar som vanligt ändå, så ett test kanske är på sin plats? Och/eller kontakta bm.
/Christine