Barn innan utbildning?
Ja, som frågan säger.. Det måste ju finnas någon/några här som fått barn innan de utbildat sig. Hur får man det att gå ihop? Det måste ju vara väldigt tungt ekonomiskt. Och kan man plugga med småbarn?

Jag pluggade på KomVux när mina barn var 2 och 3 år. Det funkade bra, jag pluggade på håltimmar och på kvällarna när barnen hade lagt sig. Dom somnade vid 19-tiden så det fungerade utmärkt trots att jag var enamstående. Jag tror att man fixar det man behöver för man anpassar sig till situationen och får till det med rutinerna i arbete och pluggande.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

har alltid sagt att jag ska vara utbildad och ha fast jobb när jag skaffar barn.
fast jobb har jag, men ingen utbildning. tror nog det går bra, men man kan nog inte leva som man gjorde förr.

Jag skulle inte ha råd att läsa nu när vi har barn. Studiestöden är ju jättedåliga numera och lån vägrar jag att ta. Tur att jag har jobb.
Jag har utbildning men inte fast jobb. Tror det mesta kvittar i dag, för skulle alla som inte har fast jobb låta bli att skaffa barn skulle det inte bli många födda.
Viktigast tycker jag är att man har en fast punkt i tillvaron o känner att de fungerar med ekonomi osv.
min mamma sa till mig när jag slutade gymnasiet, att gör vad du vill nu, men innan du tänker på barn, så skaffa dig ett fast jobb. jag har inte heller nån utbildning, mer än att jag ironiskt kallar mig konstvetare :P men jag har fast jobb, inte världens bästa, men jag är för lat för att ändra på det, och jag trivs rätt bra, plus att det ger mig en fast inkomst varje månad.
att plugga med barn tror jag säkert går, om man vill.