Tappat matlusten
Jag går in i vecka 39 på söndag och har under hela graviditeten varit glad i maten men den senaste veckan så är jag inte hungrig :S
Har inget illamående eller nått sånt bara en jäkla halsbränna hela tiden. Behöver ju äta för att orka med förlossningen men är det någon mer som hade mindre matsug på slutet?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jag hade egentligen aldrig något matsug under hela graviditeten (även om jag åt konstnat i början pga illamående så var jag inte direkt hungrig/sugen). Blev så att säga aldrig hungrig på samma sätt som jag kunde bli innan men började jag väl äta så kunde jag i alla fall få i mig rätt rejäla portioner.
Även om du inte är hungrig så ät! Välj gärna mat rik på kolhydrater eftersom det är såpass kort tid kvar för dig så kör på en kolhydratuppladdning i samma stil som längdskidåkare och långdistanslöpare kör innan de ska tävla.
Tips för halsbrännan är att äta sötmandel! Funkade riktigt bra och så får du i dig lite energi och nyttigt fett samtidigt 🙂
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Så är det för mig nu, är inte hungrig men sätter jag mig ner och äter så äter jag lika mycket som förut alltså massor :P Sambon gjorde potatis och köttbullar idag och jag åt väldigt mycket så jag får ju i mig mat men man är aldrig hungrig och då händer det ibland 😞 att man inte gör någon mat men tar alltid något annat som en macka eller frukt för barnets skull.
Sötmandel ska jag testa :) inte hört talas om det :P
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jag hade i princip ingen matlust under graviditeten, frukt och grönsaker var nästan det enda som kunde locka.