Slemproppen?
Jag vaknade inatt av att jag hade en stickande och brinnande känsla i underlivet så jag gick på toa och när jag kollar ner i toan så såg jag nått slem ligga där. Typ 1 cm stort, genomskinligt och vitt kan det ha varit en bit av slemproppen?
Om det är det vad ska man tänka på då?
Jag känner inte av någon smärta någonstans. Är bara dunder förkyld och ont i halsen.
Är i vecka 36
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Du behöver nog inte göra så mycket. Slemproppen kan gå och inget händer utan den kan återbildas.
Även såhär sent i graviditeten? Testat ringa min BM hela dagen för att rådfråga men hon svarar inte =/
Den kan återbildas ja om det inte är redo för förlossning. Har du inga värkar eller så så är det nog inget du behöver tänka på. Den kan släppas i små bitar i många omgångar också. Min har lossnat i bitar under 2 veckors tid, men jag har en hel del värkar och sammandragningar också. Det var helt normalt enligt BM och läkare :)
Min tror jag också har börjat lossna.. Först för snart två veckor sen då det kom som en 1cm stor "snorklump".. Och nu samma sak imorse.. Men sammandragningar osv har jag mest hela tiden endå.. Så jag hoppas det börjar dra ihop sig här! :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Får hoppas att den återbildas för jag har inga känningar :P
Det var nog bara en liten bit av slemproppen, för större än 1 cm är den väl tänker jag… Själv märkte jag inte av någon slempropp.
/Christine
Min slempropp lossnade typ tre dagar innan förlossningen. Men då torkade jag typ bort den inget som direkt ramlade ut. Och det var mycket i flera omgångar. Efter tredje dagen så var den blodblandad och på natten när jag skulle gå och sova fick jag ont och kunde inte slappna av.
Idag har jag haft små känningar. Det har typ spänt till lite då och då men det har varit uppe på magen. Kan det varit sammandragningar?
Bara spänner, gör inte ont bara obehagligt / ovant och sen uppe på magen.
Det kan absolut vara en bit av slemproppen. Men det är inte hela, slemproppen är stor!
Min slempropp släppte i omgångar under ca 3-4 veckor har jag för mig. Allt kom ut hemma och när jag var inne på förlossningen bekräftades det här, att hela slemproppen gått. Småbitarna som lossnade under veckorna var svårare att upptäcka men visst såg jag arr det var små slemklumpar. Efter att haft regelbundna värkar i drygt 20 timmar (precis innan vi åkte in till förlossningen) så lossnade den sista bitan slempropp - det var en stor klump jag kunde hålla i handflatan. Typ ½ dl. Totalt kom det väl 3/4 dl slempropp (om jag ska gissa) ur mig under de där veckorna.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okej där ser man :) Då får man räkna med att det kommer lossna lite då och då nu alltså. Hur många veckor från att du märke första delen till förlossningen tog det`?
#9: Tror det var 3-4 veckor men minns inte helt hundra. Några veckor tog det iaf :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okej, hoppas det tar lika lång tid för mig för just nu är jag förkyld och skulle inte orka en förlossning + att jag på söndag fortfarande har 3 veckor kvar på graviditeten :P