Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1122 ggr
[Karollina]
0

Gravid?

Ska få mens denna vecka och haft sex förra veckan, har inga känningar på att få mens och spydde igår morse och mådde riktigt illa hela dagen, aldrig gjort det innan mens. Har haft svårt att äta vissa saker och kaffe är något jag inte kan dricka alls.

Kan jag vara gravid? När ska jag testa mig?

ChristineL
0

Ja, du kan vara gravid, eller så är du det inte. Kan ta ett test tidigast den dagen mensen är beräknad, följ anvisningarna noga!

[Karollina]
0

#1 Problemet är att jag inte vet när jag ska få den riktigt, vet bara att det är denna vecka.

ChristineL
0

#2 - Testa på måndag då, då lär testet visa skapligt säkert.

[Karollina]
0

Kan man känna symptomen redan nu? 

Har som kramp i magen och ryggont fast på ett annorlunda sätt. Det känns mest på sidan av magen, liksom som att det krampar vid äggstockarna. 

Mådde bara liite illa imorse, sen har jag inte mått illa något. Men det är just magen eller vid äggstockarna som det krampar. Mest på höger sida. 

Min sexlust har försvunnit HELT..

ChristineL
0

#4 - Vissa säger sig göra det ja. Men dina "symptom" behöver inte betyda nånting, hjärnan är bra på att luras om man oroar sig/hoppas på något.

[Karollina]
0

Min mage blir otroligt svullen på kvällarna, min dotter fråga mig igår om jag ska få en bebis. 

Jag är inte direkt kissnödig ofta men när jag är kissnödig så känns det som jag inte kissat på flera dagar, mängden har alltså ökat. 

Mitt illamående kommer så fort jag inte ätit något alls. Brukar inte vara så annars, brukar bara äta 2 gånger om dagen och orkar inte äta även fast jag är hungrig , men nu mår jag illa så fort magen är tom. 

Jag tror inte jag inbillar mig eller att kroppen luras, för jag har så mycket o göra på jobbet att jag inte hinner tänka på det. Vill ta ett test men vågar inte, känns som att det är tidigt ännu.

[Karollina]
2

Visade + imorse! Ett starkt också!! Oerhört lycklig är man nu :)!!

Djurälskaren87
0

7# kul att de va positivt eftersom du ville de!:)

ChristineL
0

Stort grattis!