Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4261 ggr
mnilep
0

bekymrad!!! :(

Är i vecka 17, 16+5….   Ingen mage alls, tycker bara det ser ut som att jag är allmänt fet… medan flera andra som bara är i vecka 14-15 har fått världens magar redan?!??

på kub i vecka 13 såg allt bra ut dock men jag vet inte.. :( 

det enda jag fått stå ut med är galna kräksjukan i fyra månaders tid, inte gått upp ett smack och nu har jag förmodligen åkt på knölros och kan ej gå.. :(  livet är pest & pina & jag var tvungen att få grina av mig lite här!!! :(

ChristineL
0

Du har väl sett våra "magbilder"-trådar? Hur olika folk verkligen ser ut? Bekymra dig inte över din mage, den kommer ska du se, alla ser olika ut både på utsidan och insidan :)

Rutan_
0

Min första graviditet fick jag lite putmage i vecka 22 eller något sånt, innan dess var det inte mycket att se.

mnilep
1

okej, ja den kommer säkert men blir ju lite negativ när det känns som att jag råkar ut för allting förutom det där "fina,underbara" eller vad man ska säga :) 

Kanske är en flicka där inne som "tagit all min skönhet" haha :)

ChristineL
0

#3 - Det är inte bara "fint och underbart" med stor mage heller, och du är så pass tidigt att mycket kommer hinna hända innan bebis tittar fram.

mnilep
0

nej kan tänka mig det, bara jag som har dåligt tålamod..

Niini
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade också rätt liten mage då. Men innan killen var ute å hann den nog börja vara i vägen ändå ;)

Mabrotnosh
2

Tycker nog att du ska vara glad över ingen mage alls.. sitter i vecka 37 med världens buk som gör att mina armar är 20 cm för korta hela tiden. Ett tips…sluta jämföra dig med andra och var glad att du och bebisen mår bra. Magen kommer jag lovar.

Destany
1

Jag hade inte heller stor mage under graviditeten alla får ju olika stora magar och min son var normalstor ändå:) det enda som var jobbigt var alla kommentarer om hur liten magen var

Frida
1

Jag var också lite otålig i början men tyckte snarare att jag såg småtjock ut och inte gravid eftersom magen mest bara var svullen. Såg inte gravid ut och kände ju ingen bebis som sparkade så det var svårt att känna sig gravid även om illamåendet fanns där. Tvivlade många gånger på att jag verkligen var gravid. Men det ändrade sig efter ett tag. Så ge det lite tid.

Nu har jag lite mindre än tre månader kvar och fick för någon dag sedan kommentaren "tre månader? är det tvillingar?!". Nu tycker jag personligen att den kommentaren var överdriven för så stor är magen ändå inte. Men det beror mycket på vad för kläder man har på sig också. Magen kan se större eller mindre ut med vissa kläder och aldrig någonsin samma som när man står där naken framför spegeln hemma.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

mnilep
3

haha! när jag läser detta inlägg såhär i efterhand så… kan jag säga till mig själv att jag borde varit glad att det tog tid innan magen kom. Är i vecka 33 nu och magen är enorm, bara sista två veckorna har sf måttet ökat med 3 cm.. blir bara jobbigare & jobbigare & magen är mer & mer ivägen.. : ) så den kom allt till slut och verkar inte finnas något stopp heller.. : )

Beate
0

😃

ChristineL
1

Sa ju det :D