Gravid?
Tar verkligen emot att skriva dehär.
Men, hade oskyddat sex förra veckan tisdag, eller onsdag morgon. Och tror jag glömde p-piller samma morgon, eller morgonen efter, kom på mig men glömde ändå ta det. och fick en slags mellanblödning. men hur stor är chansen att man blir gravid pga detta?
du kan bli gravid om du haft oskyddat sex och han kom i dig. så ta ett gravtest och testa även för könssjukdom..you never know
Jag tror inte risken är allt för stor, men ta ett test 2-3 veckor efter sextillfället för säkerhetsskull om du oroar dig :)
#1 Fast p-piller skyddar ju inte mot könssjukdom så risken för det ökar ju inte i och med att hon missade ett piller. Och vem vet, TS kanske är i ett långvarigt förhållande där de redan testat sig sedan tidigare?
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
2" ja det vet jag ju inte om hon är i och menade inget elakt med det jag skrev men fick inte reda på om hon var i en fast relation eller inte av inlägget därför tolkade jag det så
Visst finns risken men den är väldigt liten. Ett p-piller ska väl ändå skydda upp till 48 timmar just för att man ska ha lite marginal?
/Christine
Men om jag nu missade det onsdag morgon, och tog det torsdag morgon, då hade jag ju inte tagit för ens tisdag morgon ? och det ska vara hyfsat lugnt tror ni? uh är så nojig, kommer nog jubla nästa gång jag får min mens….
#5 - Jag vet inte hur p-piller funkar nu för tiden, och det skiljer sig säkert mellan olika märken. Men när jag käkade för sisådär åtta år sen så gav det 48 timmars skydd iaf.
/Christine