Slemproppen som gått?
Hej!
Under natten har jag haft mycket onda förvärkar. Hade ont från 21.45-01.00 då jag ringde till förlossningen för att rådgöra med dem.
Där fick jag order om att ta två alvedon och att jag skulle försöka sova.
Vaknade igen vid 05 av att jag hade lite smärtsamma förvärkar, men ingenting värre än att jag kunde somna om igen.
Nu när jag var på toa upptäckte jag en stor slemklump i trosan, vilket jag misstänker var hela/delar av slemproppen. Det jag undrar då är, borde jag vara orolig att det hela har tänkt sätta igång snart?
Kan tillägga att jag är i vecka 35(34+5).
Slemproppen kan ombildas vilket är vanligast när det kommer tidigare. Jag har alltid hört att när man är i närheten av BF och den går brukar allt sätta igång inom en vecka…
Det är med största sannolikhet slemproppen ja, men det kan ta ett par veckor innan det händer nåt. Men klocka värkarna om du tycker det blir jobbigt och upplever dom täta igen.
/Christine
Min slempropp gick på bb och hela 9 dagar senare är min tös född.
Bb=bf
Låter som slemproppen, ja. Hur nära inpå födseln den släpper är olika, som ovanstående redan skrivit. För vissa släpper den i omgångar i flera veckor innan det sätter igång, eller så släpper den när förlossningen kör igång som den gjorde för mig (i kombination med förvärkar i ett dygn innan).