Knubbig?
Jag är en ganska kort och knubbig tös, 37 år. Är det svårare att bli gravid då man är knubbig? Har hört det. Jag hoppas på barn men vet inget än har min mensdag i morgon, har haft vaga mens smärtor några dagar innan och i bland är det pirr i brösten. År 1,52 ca väger ca 73-75 kg. Jag har nedföst hjärtelag och äter levaxin som jag slarvar med.
Man kan aldrig säga "Såhär är det för alla", men för många överviktiga är det svårare att bli gravida, liksom om man är underviktig. Jag skulle mera oroa mig för ålder och hjärtsjukdom om jag vore du och tala med läkare om det. Kan du äta din medicin som gravid? Vad finns det för alternativ?
/Christine

Jag har lätta sköldkörtelrubbningar och vet att det är jätteviktigt att ha balans på de hormonerna just den första tiden när alla organ utvecklas. Så var väldigt nogrann med levaxinet för barnets skull.
Jag har alltså två fina barn, både graviditet och förlossning gick bra? Men var inte lika knubbig/ fet som nu. jag har altid varit slarvig med levaxinet och mina barn är normalt utvecklade, men jag förstår att det säker är bättre om allt är i balans.
Jag blev gravid först när jag sökt hjälp hos dietist och gick ner 15 kg. Äter med levaxin och nu när jag är gravid får jag lämna prover ofta på mvc för att se att dosen är rätt då den kan behöva ändras under tiden
Du kanske skulle vara normal viktigt om du åt ditt levaxin. Jag menar har du underproduktion så lär du mår rätt kasst av att skippa medicinen och faktiskt lägga på dig onödiga kilon. Sköldkörtel rubbningar inte att leka med och vill du bli gravid så kanske du skulle ta din medicin
Tack för svar.
Fick min blödning enligt appen och den var normal. Men nu har jag har fått molverk och brösten spänner med lätta illamående. Kan man fortfarande va gravid fastän man fick mens liknande blödning? Den var ganska riklig men inga klumpar?
#7 - Ja, man kan fortfarande vara gravid, det är bara ett test som kan svara på frågan.
/Christine
Lite försiktig med test. Men ska köpa ett och troligen testa torsdag morgon, min heliga dag i veckan. Det känns så diffust och vagt man vågar knappt tro sina sinnen. Återkommer med svar när jag vågat testa.
Negativt, bara hjärnspöken.