Fosterrörelser
Hittade bara gamla trådar så jag startar en ny :)
I vilken vecka kände ni fosterrörelser för första gången?
Jag går in i vecka 16 idag och det är första barnet, egentligen för tidigt för att jag ska kunna känna bebisen tycker jag men samtidigt blir jag så fundersam. Känner ibland att något "petar" på mig inifrån, reagerade eftersom jag tydligt känt av mina tarmrörelser hela tiden och detta inte alls känns så.
Känner övre kanten på min livmoder och min bm bekräftade att det var den och inget annat jag känner så jag vet ju ungefär vart bebisen ligger och det är ungefär där som det petas på mig. Men ja, det är väl för tidigt att känna något? Funderar på om jag bara inbillar mig för att jag gärna vill känna bebis.
Men som sagt, när kände ni det första gången? :)
Jag kände första rörelsen v. 18+0. Var precis som om nån peta till mig i magen två gånger inifrån. Låter med andra ord lite som din känsla så mycket möjligt att det är babyn du känner :)
Runt vecka 16-17 så inte helt omöjligt att det är det du känner. Sen kom det igång ordentligt efter vecka 20.
/Christine
#1&2 Häftigt, jag hoppades att det fanns en möjlighet att det var så. Det är ju inte ofta jag känner det men någon gång om dagen de senaste tre dagarna, ibland två eller tre gånger på raken.
Längtar tills det börjar kännas "på riktigt" så att man slipper vara fundersam :)
Absolut första känningen, som var mer som ett litet fladder, var i vecka 14 (13+5). Just då var jag tveksam till om det ens var honom jag kände. Sen i vecka 16 var jag helt säker på att det var hans rörelser, även om de då mer kunde liknas med hur det känns att hålla i en vattenfylld påse med en livlig akvariefisk. 😛
#4 Oj, vad tidigt :)
Det är verkligen inte helt lätt att urskilja vad som är vad i början, men jag börjar bli mer och mer säker på att det faktiskt är bebisen jag känner. För en liten stund sedan hände det igen, petades på insidan. Satt sedan på helspänn ett tag men det blev inget mer.
Haha 😛
#5: Det tyckte jag också! Särskilt som det är första barnet. Var nog därför jag var tveksam första gången. 😛
Första barnet i vecka 15+ och med andra barnet i vecka 13+.
V 19 första graviditeten. V 13 andra graviditen

Runt v 16 med första barnet jag med. Det kändes som ryckningar i huden för mig.
Tack för svaren, är nu rätt övertygad eftersom ni är flera som känt det tidigare. Jag trodde att det skulle dröja till vecka 20 minst men där ser man, spännande :)
Lite ryckningar har jag också känt, trodde bara att det var en nerv dock men kanske inte. Känns mer som att den lilla petar och boxas lite, min pappa har varit boxare på elitnivå så bebisen kanske har fått hans gener 😃
Kände först i v17 och andra i v20. Sista låg långt bak så därför kom dom sent. Nu med tredje så tror jag det var en liten spark igår i v 17 . När första riktigt stora sparken kommer så vet man precis vad det är! Nu är det ju mer en liten petning.
Kände fladder i vecka 15
Kul att många känt det så tidigt! Jag har haft lite svårt att förstå att det faktiskt finns en bebis där inne men det blir lite enklare att ta in det nu. Blev petad på i morse också, fast hårdare denna gången. Eller så kändes det som att det var hårdare eftersom jag låg på rygg och magen blev mer spänd. Kul hur som helst :)
#14 vad roligt. Jag skulle gärna skylla mina gaser på bebisens rörelser men det kanske inte är så snällt 😉

Första barnet i v 14+
andra barnet mer osäkert redan i v 12-13, men är säker först nu i v 16+
Rosalee