hål i min mage.
Är nu i v 33 och ojj så trångt det börjar kännas. Det är mitt tredje så jag vet att de brukar kännas lite lättare sen när bebis sjunker men vad man glömmer det är jusy nu svårt att andas och jobbigt att göra allt och ändå är det flera veckor kvar. Men nu till nått jag inte kände med dom andra. Denne är väldigt aktiv i magen och det är jag glad över då jag slipper gå och känna efter om den rör sig för när den gör det flyger hela jag åt alla håll. Haha men jag har ett ställe på magen som antagligen fötterna ofta ligger vid och det gör ibland så sjukt ont när den trycker där. Känns som den ska göra hål i min mage. Jag måste nästan skrika till för att de gör så ont. Någon mer som kännt liknande?
Jag själv kände aldrig så, men en vän till min kollega vet jag fick så hårda sparkar att hon nästan vek sig dubbelt (så dubbelt det nu går med jättemage :P), kanske liknande du känner? Min mamma fick en spricka i ett revben av mig i v.35 :P
/Christine
Jag hade ont med både första och andra. Kände dock att det var fötterna så jag höll emot lite och tryckte tillbaka! Trodde revbenen skulle gå sönder några gånger meningsfullt klarade mig från det!
Har likadant. Skriker nästan till när han sparkar som värst, oftast uppåt mot revbenen, riktiga karatekickar ;). Men man får vara snabb och hålla emot så dämpat det det allra värsta tills lillen lugnar sig :)
Okej då ät jag inte ensam i alla fall med detta och som jag tror så kan man inte göra så mkt. #1 ojj ett revben. Att nått litet kan vara så kraftfullt. :-) Jag går lära mig hur man spänner imot så kanske de blir lite bättre för 8 vevkor av misshandel innifrån blir tufft. :-) Bara hypotetiskt har det vart tjej lr kille? ;-)