Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1250 ggr
[Thiah]
2

Känner mig stolt.

Jag hade ett väldigt lågt bmi när jag blev gravid. Har senaste veckorna inte direkt haft matlust på grund av illamående och trötthet och allt sånt där. Men jag har verkligen försökt kämpa på och ätit sådant jag tyckt om. Det har blivit mycket youghurt med eller utan müsli, gröt med sylt, frukt och grönsaker, en del näringsdrycketr, olika soppor osv…Godis och onyttigheter har jag knappt ätit alls, eller ens varit sugen på.

Läste en del på nätet om andra med lågt bmi som inte gått upp alls de första 12 veckorna så jag tänkte att okej, jag går väl upp senare då.

Men nu, vecka 10+5 så har jag redan gått upp cirka 2kg vilket gör mig jättestolt. 😃 

Gravidappen jag har säger att jag gått upp för mycket men den vet ju inte om att jag så att säga började på minus. 😉

Niini
0

Jag hade bmi på 17,8 när jag blev gravid o hade väl gått upp en 2-3 kg i v.11. Vågen stannade på ca + 15 kg. Nu 3,5 månad senare är det endast 3-4 kg kvar av det utan som helst träning (endast amning o vanlig vardagsmotion).

[Thiah]
0

Jag hade/har bmi 16 så jag hoppas kunna gå upp en hel del samt behålla det jag fått. Vill inte gå ner och bli lika smal efter att barnet fötts.

ChristineL
1

Grattis! Fortsätt kämpa på, skit i allt vad appar heter! Jag förstår inte alls vad de är bra för?

Beate
0

Bra jobbat!

#3 Gravidappar är ju jättebra! Jag har 4 st på mobilen och det är jättebra med veckoinfo, dagstips etc. Vikten kan man ju ta med en nypa salt, enligt den har jag gått upp för lite (4 kg o är i v 21) men jag startade på bmi 23 ungefär så jag var ju inte pinnsmal direkt.

[Thiah]
1

Tack.

Jag har en app mest för att det är kul att se hur lilla räkan ändras. Min app jämför storleken på räkan med frukter, just nu är räkan ungefär som en kumquat.  Sen får man ju ta all info man får med en nypa salt också, kommer olika info från olika ställen.

ChristineL
0

Man kan läsa i böcker också…

[Thiah]
0

#6 dom har jag redan läst slut 🙂

Tina-A
0

Bra jobbat! Kämpa på :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sarah
0

Jag gjorde en abort i v.10 när jag var yngre. Innan låg jag på ett BMI på kanske 16-17. Spinkig liten sak. Gick upp 10 kg på de veckorna.:) haha.

[Thiah]
0

#9 åh jag önskar jag fick 10kg på några veckor. Tycker folk som har lätt att gå upp i vikt får dela med sig ;)

[Rödluvan]
0

#10 Vi kan få 10 kg av mig, ska jag mejla över dem direkt?

[WickedAlly]
0

#10 Eller av mig, har ganska exakt 10 kg för mycket nämligen.

[Thiah]
0

Ja alltså om det bara skulle funka på det sättet skulle jag gärna ta lite kilon.

När jag blev opererad som 13 åring skämtade min mamma och sköterskorna om att det skulle vara så bra om jag kunde få llite fett av dem. Men tyvärr funkade det inte så enligt läkarn 🤪😂