Gravid iFokus

Gravid

Etikettlivet-efteråt
Läst 2885 ggr
Mabrotnosh
2013-10-05 19:17
0

avslag??

Hur länge ska man blöda egentligen? Jag har blödigt i sex veckor nu och det tog en paus i en vecka eller något. Nu har blödningen kommit tillbaka och jag har som mensvärk eller snarare en stickande känsla eller liknande. Jag ammar inte så det skulle kunna vara mensen men det luktar som avslag. Sla det vara så här? Och hur länge ska man lukta skit och hur länge ska det blöda?

ChristineL
2013-10-05 21:18
0

Jag har inte memorerat exakt hur länge jag blödde, men länge var det bara lite bruna flytningar och det var säkert mer än sex veckor.

Men! Det ska inte lukta illa! Ring 1177 omgående och rådfråga, det kan vara infektion.

Mabrotnosh
2013-10-05 21:52
0

Tycker det luktat illa från början. Har liksom aldrig ändrat karaktär. Det luktar ju. Mens är ju luktfritt.

joly
2013-10-05 22:02
0

Mitt avslag luktade inget.  😮 Det höll nog oxå på i mer än 6 veckor, men det var precis som #1 säger mer som bruna flytningar.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

[Zorita]
2013-10-05 22:47
0

Mitt avslag luktade jätteilla när jag hade en infektion! Jag var tvungen att ligga inlagd för att få ordentlig antibiotika i tre dagar. Så det skulle jag kolla upp. Mitt avslag varade bara två veckor. Men är det inte så att om man inte ammar drar livmodern inte ihop sig lika snabbt? Så då kan avslaget vara längre? I alla fall fick jag även dropp för att påskynda livmoderns sammandragning i samband med infektionen, så det kanske var därför mitt varade så kort tid.

Rutan_
2013-10-05 23:05
1

Fast jag tycker både mens och avslag luktar äckligt även utan att det är något fel. Men om det börjar lukta riktigt illa och du börjar få feber och känna dig dålig ska du kolla upp det.

Vad jag förstått kan man ha avslag länge, att åtta-tolv veckor inte är så jättekonstigt.

JossanH
2013-10-06 01:53
0

Hade väl avslag i typ 8 veckor eller något, men det luktade inte mer än vad vanlig mens gör!

Sajtvärd på Iller.ifokus