Knastrar/knäcker
Vet inte hur jag ska förklara detta riktigt, gör ett försök.
Min bebis rör sig mycket och ofta så att man ser hur ben, fötter osv tydligt buktar ut från magen. Ibland när bebis gör så "knäcker" det till, det känns nästan som att det är något invändigt utåt magen som "brister". Det gör inte ont men det känns obehagligt och hörs riktigt räligt. Någon som förstår vad jag menar? Det är alltså jag som knakar, inte bebisen. Funderar ju på vad det är som knakar och låter… Jag ser ut som vanligt utanpå magen.
Det låter läskigt! Ingen aning om vad det kan vara… Brosk?
/Christine
Samma här, värst är när han håller på o sparkar neråt eller upp mot revbenen.. Vet inte vad det är, men det knastrar till ibland här också.
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Har försökt leta på internet om vad det är men det finns inget om det. Ska höra med barnmorskan om hon vet. Inte för att jag är orolig men vore intressant att veta vad det är.
Skriv gärna här sen va hon trodde/sa :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Har knakat på mig också vid de första två. Till mig sa man att det var lederna då de inte har samma mängd vätska i sig?!
#5 Men man har ju inga leder på "väggen" i magen =P
Oj…. Fel av mig, menade på bebisen! Bara vad som sagts till mig, inget jag vet med säkerhet! Väntar också nyfiket på svaret!
Lustigt nog började det knäppa i magen på mig med i förra veckan. Frågade min BM idag och hon hade bara haft en blivande mamma innan som haft det så. Personalen på MVC hade sedan diskuterat saken och ingen visste varför. Min BM frågade en äldre kollega en gång till om det hela strax innan vi skulle ta prover på mig och denna kollega sa bara: "Ingen vet varför, men det är helt ofarligt. Min dotter hade det så också när hon var gravid, en dag när vi var ute och fikade så hörde vi båda hur det plötsligt bara knäppte till. Inget att oroa sig för."
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag hade precis likadant när jag väntade min son och min BM förklarade att de var hans leder som lät blev fört hur orolig som helst att något hade hänt men detta är helt ofarligt och vet flera blivande mammor som har haft så och min son kom ut stor och stark :)
#9 Jo jag vet att bebisen kan ha det så, men det är inte bebisen jag menar nu utan det är JAG som låter. Det är stor skillnad på när bebisen knastrar i lederna och när den drar längs "väggen" på mig så det både känns och låter räligt. Den närmsta, bästa beskrivningen är att det känns som att något brister.
I alla fall så frågade jag min barnmorska men hon visste inte.