Gravid iFokus

Gravid

Etikettkänsliga-situationer
Läst 1386 ggr
Jessicahagstrom94
0

Vad tror ni?

Jag och min kille hade "sex" utan kondom förra lördagen (17:e) men det var liksom in och ut några gånger, tog typ några sekunder (15-20 kanske) och han kom självklart inte efter den lilla fjuttstunden, men det kan ju ha kommit lite "försats" som jag brukar kalla det.

Jag äter p-piller men har missat en eller två dagar (inte i sträck), men risken är väl inte speciellt stor att man kan bli gravid bara för det? Jag hade precis haft mens som slutade några dagar innan vi hade sex.

Inte är jag väl gravid? känns ju löjligt att bara tänka tanken men ändå kan jag inte låta bli… jag är livrädd för att bli gravid, det är en sak som verkligen inte får inträffa i mitt liv än.

smurfan-13
0

Se till att skydda dig ordentligt i fortsättningen om du är så rädd för att bli gravid! Det behövs inte mkt för att det skall ta sig. Förhoppningsvis så tog det sig inte denna gången, men enda settet att veta är att testa sig om mensen inte dyker upp som den skall.

Jessicahagstrom94
0

#1 Har alltid skyddat mig förutom den gången.

Jag har aldrig vetat när jag ska ha mens faktiskt, fattar inte hur man räknar ut det..?

LovePeace
0

Du tar första Mensens dag sen är dagarna till din nästa mens första dag din mens cykel, oftast 21-28 dagar :) vänta och se om du får mens denna månaden och gör ett test annars :)

ChristineL
0

Försats brukar väl komma strax innan den riktiga satsen har jag fått för mig. Men nej, jag tror inte att du blivit gravid.

Som #3 säger så räknar du ut din menscykel genom att räkna dagarna från första mensdagen till nästa mens första dag, ägglossning har du ca 14 dagar innan beräknad mens och det är då du är som mest fertil.

Jessicahagstrom94
0

#3 Okej :)

#4 Jo men precis.. och efter den stunden kan det inte ha varit "nära" den riktiga om man säger så. handlar ju bara om några sekunder.

Då ska jag försöka räkna ut det i fortsättningen.

Det här var ju strax efter min mens, typ 3 dagar efter att den slutade eller två till och med, hur stor är chansen att bli gravid då? för det var ju inte precis ägglossning då eller ens nära.

ChristineL
0

#5 - Risken är ju aldrig helt eliminerad, men väldigt liten skulle jag säga :)

Jessicahagstrom94
0

#6 Okej :) man blir så fånigt orolig när man har gjort nåt så dumt som att "påbörja" utan kondom…

Det här gör jag aldrig om, förrän det är dags att få barn.

Jessicahagstrom94
3

Ingen fara var det, förresten. :)