Gravid iFokus

Gravid

Etikettlilla-barnet
Läst 1063 ggr
Mabrotnosh
0

nojjar

Som gravid så nojjar man om precis allt tycker man när man väl fått barney så nojjar man ännu mer. Sover inte om nätterna då man är rädd för psd men man vet att det inte kommer funka i längden att sitta och titta på bebis så den andas. Har släpat min kronan vagn ut och in genom dörren sex gånger nu och först nu har jag börjat nojja om att handtaget faktiskt kan lossna. Jag har två trappsteg in i huset och inget mer. Kanske skulle man ha burit ut vagnen först och barnet sen istället för att låta benet ligga kvar i vagnen. Är bajset normalt bajsar hon tillräckligt ofta. Äter hon tillräckligt. Det är sjukt vad man kan oroa sig för allting och värre lär det väl bli allteftersom tiden går. Känns som om jag aldrig mer kommer kunna somna.

ChristineL
0

Haha, oja! Det är nog bara att leva med det, jag kommer då aldrig sluta oroa mig för min dotters hälsa.

[Zorita]
0

Jag tror inte jag skulle kunna somna utan att höra lillens andetag precis bredvid mig. Testade gå och lägga mig tidigt med bebisen hos sambon, men det funkade inte (och inte för lillen heller för han skrek efter tutten direkt efter att jag lagt mig!). Det enda jag oroar mig för nu är naveln som ser lite gul ut, men vi ska till läkaren ikväll så då får vi det kollat. Bajsar och äter gör han hela tiden som tur är så vi behöver inte oroa oss för det ;) Men visst är det läskigt, man bryr sig ju så mycket.

Mabrotnosh
0

Ja herregud innan navel killiklutten ramlade bort snacka om att få krupp när det luktade illa. Nu rengör jag naveln varje gång jag byter blöja. Och solen håller jag på att bli tokig på för det känns som om den bara finns överallt och helst i ögonen på den lilla