ont efter förlossning
Jag har börjat få så ont i blygdbenet att jag knappt kan sitta längre. Måste hela tiden halv ligga. 9 dagar sen förlossningen och har ibte haft några problem allt efter den förrän nu. Hade dock foglossning från vecka 15 men då gjorde det inte ont fram utan bara bak till. Nu är den smärtan borta plus ryggen men mu kommer detta istället. Någon som vet vad det är? Och hur får jag bort det jag blir tokig snart.
Jag hade ont i hela underlivet och kunde knappt sitta i säkert 2-3 veckor efter förlossningen. Men det låter inte riktigt som samma som du har…
/Christine
Kan det vara så att svullnaden äntligen gått ned så du känner av benet mer nu? Själv fick jag mycket ondare när svullnaden la sig..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kan nog vara så…för är inte längre lika svullen. Men är det ont i benet för förlossningens skull eller är det foglossnings ont i benet? För är det foglossnings ont kanske jag borde ta det lugnt med rörelser men är det bara förlossning ont kan jag ju gå ändå.
Jag har också ont i blygdbenet och det var 5 månader sen förlossningen. Men för mig blev det kejsarsnitt så jag misstänker att det är fogen som spökar fortfarande. När jag var gravid startade foglossningen runt vecka 20 men jag hade mest ont bak då.
Oavsett varför du har ont så tycker jag att du ska lyssna på din kropp och inte ignorera det. Gör inte de saker som gör ont helt enkelt :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Alltså så kommer jag och esther bo i sängen liggandes nästa vecka för sitta är inte skönt varken på mjukt eller hårt underlag. Räcker med att sitta på toa och det känns som om hela muttan ska spricka.
#6 jag skrev ju givetvis detta som svar till ditt "För är det foglossnings ont kanske jag borde ta det lugnt med rörelser men är det bara förlossning ont kan jag ju gå ändå."..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jo jag förstår det. Men frågan är om det liksom blir värre av vila eller bättre av rörelse? Men tror jag latar mig istället :) säger som sambon sluta fläng runt så förbannat.
Jag tror det kan vara foglossning. Kroppen ändrar ju form nu också och det medför extra belastning. Jag tror det blir bättre om du vilar. Men längre fram när du mår bättre kan det vara bra att komma igång med lite träning för att stärka upp bäckenbotten.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus