Urinvägsinfektion
Jag misstänker att jag fått urinvägsinfektion då det svider i underlivet hela tiden men speciellt när jag kissar. Går in i vecka 25 idag men ska jag ringa läkare på en gång för att få behandling eller kan jag vänta tills på onsdag då jag ändå ska till BM?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Om det är urinvägsinfektion kan det nog hinna bli helt olidligt tills på onsdag. Vänta inte.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Ring! Tro mig även om du inte vore med barn så är UVI inge roligt att ha. Speciellt inte när det kryper upp i njurarna. Låter inte speciellt allvarligt med en vanligt UVI men jag hade det när jag var liten och blev inlagd i flera dagar då jag var nära att bli förlamad. Men det tar lång tid innan det händer. Men folk tar för lätt på UVI.
Som #2 skriver kan urinvägsinfektion sprida sig till njurarna och då kan det utvecklas till ett väldigt allvarligt tillstånd. Hoppas att du tog tag i det direkt =)
Tog tag i det direkt men var inte urinväg utan dom bad mig att avvakta tills jag skulle till MVC vilket jag var vid idag och dom kunde inte se något konstigt utan misstänkte att det bara är en irritation i underlivet / torrhet.
#4 jag har samma problem med sveda. Får det varje graviditet. Känns som uvi, men det är inte det. Hade det många veckor förra graviditeten och är inne på fjärde veckan med sveda nu denna gång. Jobbigt! Är inte svamp heller, för det har de kollat också. Min förhoppning är att det klingar av. Blev bättre efter v 25 för mej förra gången.
Okej, ja jag har också trott svamp så jag behandlade mot det efter rådfrågat BM men sen konstaterade vi att det inte är svamp utan helt normalt för mig under en graviditet helt enkelt. :P MEN otroligt jobbigt vissa dagar!

Jag hade oxå problem med torra slemhinnor under graviditeten. Nu i eftershand har jag fått lära mig att Ovesterin en receptfri östrogenkräm går att använda även under graviditeten. Vill man vara på säkra sidan och som du har besvär mest på utsidan av kroppen kan man skippa att ha den i slidan och bara smörja lite kring de yttre delarna.
Det står i foldern att man inte bör använda den tror jag men min BM kollade upp på deras nätverk med information att den ska vara ok.
Okej tack för tipset :)