Gravid? :S
Hej! Fick min mens som jag skulle ha den förra månaden. Denna månaden skulle jag haft den 14/8 men den var 5 dagar sen. När jag väl fick den så var den inte som vanligt. Den var brun och de kom lite, andra dagen lite mer fortfarande mest brunt men lite blod i, dagen efter lite igen och bara brunt, och de höll på i 7 dagar med bara lite bruna "flytningar" typ. Hade heller ingen mensvärk denna månaden som jag brukar ha, speciellt dom första två dagarna. Har inte haft nån pms heller som jag brukar få ofta innan mens (väldigt dåligt humör). Nu har flygningarna blivit vita, har haft spända bröst och uppblåst mage, som jag nästan alltid har innan mens men har aldrig haft det efter. Gjorde ett Graviditetstest när Mensen var 3 dagar sen men de visa negativt. Vet att vi hade sex runt min ägglossning men han kom inte i mig då. Ska jag göra ett till Graviditetstest eller ska jag vänta på nästa mens?
Användes/används något preventivmedel?
Risken är ju stor om man inte använder något preventivmedel alls, och det är ju som mest risk vid ägglossning.
Gör ett till test. Jag vet inte riktigt hur länge man ska vänta med alla sorters tester men det står ju säkert på förpackningen när testet ska göras efter att man hade sex för bästa resultat.. :)
Man kan ju inte veta säkert annars :)
Sådär blir de för mig ifall jag oroar mig över att den ska komma då blir min kropp virrig å skjuter upp den å när den väl kommer så är den lite brun aktig och jag känner mig genast gravid fast ja är "skendräktig" .. haha .. Ifall du oroar dig så tycker jag du ska vänta i ca en vecka till å sen ta ett till graviditets test , =)
Tack för svar! :) Nej vi använder inget preventivmedel alls. Ja, men då tar jag ett test till om en vecka. :) Ja fast jag tänkte inte ens på att min mens var sen, såg de i min mens app att den var ett par dar sen, haha, och jag brukar ändå få den innan de som står på appen, aldrig efter.. Men gör ett test till om en vecka iaf då så får vi se.. Kanske kan vara stress eller nåt med, jobbar mycket nu :S
Jaa min mens blir hel knäpp vid oro/stress/för lite mat , är de meningen att du ska bli gravid eller har ni bara ingen ork/tid att fixa preventiv medel ? =)
Ok, de kanske är så för mig med, fast har aldrig haft såhär förut :S nej vi hade tänkt skaffa barn om ett år eller så. Vi flytta nyligen ihop :P jag har haft massa preventivmedel, olika p-piller, p-stav, p-ring och minipiller men inget har funkat bra för mig, de e mest humöret som krånglat och lite annat. Så slutade med p - piller i februari. Och kondom gillas inte varken av mig eller honom. Så vi har kört på den supersäkra brandmans stylen - snabb utryckning, haha :P
supersäker vet ja inte ifall den är ;) vet många som blivit preggo av den .. haha =) Har du testat spiral ? många säger att de är de bästa som finns på marknaden .. värt å testa ifall du vill va säker =)
Haha, ja, de e inte så smart att göra så kanske men ;P nej, har inte vågat testa de, har hört att de kan göra ont för killen och så, men kanske kan vara bra att testa iaf :)
Tja, vill du inte bli gravid så får ni hitta på något annat än att ha sex vid ÄL. Men jag tror du verkar ha klarat dig denna gången.
/Christine

Prova pessar! Hormonfritt och inte krångligt som många tror.