Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1783 ggr
Hannah0211
0

Hjälp :S

Förlåt om jag tjatar men det känns som om man får snabbast och bra svar här!

Min mens vart ju konstig nu jag fick mellanblödningar en vecka innan mens så varade i tre dagar. Sen efter en vecka ungefär kom mensen. Och en vecka efter mensen fick jag mellanblödningar igen. Nu satt jag och kollade på nån sida att man kunde få nått som kallades Nidblödningar (?) så jag kollade när jag hade sex senast och ungefär när min ägglossning skulle vara och det var ungefär 3-5 dagar efter jag hade sex. MEN jag äter ju minipiller och har inte slarvat. Vilket som mer gör mig fundersam är mer finnar, konstiga drömmar, jag blir varm (tagit febern men det var samma som förut). Jag har haft lite problem med sura uppstöningar och illamående. Och idag vart jag jätte yr när jag var ute med hunden , så läste jag på samma sida att ungefär i v.6 så kunde man bli det. Sen har jag gått upp ett kilo ungefär och min mage känns större! Jag har sug efter frukt och chips.  Det som oroar mig också är att jag druckit ungefär en gång/vecka under dom här veckorna. Hur vanligt är det med gravititet om man äter Minipiller? Jag äter Mini-Pe. Och hur vanligt är det att mensen kommer?

DG
0

Ta en gravititets test så vet du.

Men det är jättevanligt med såna symptom när man äter minipiller, jag fick det också och trodde jag var gravid men var inte det.

Hannah0211
0

Okeej tack för svaret. Jag har slutat äta mina minipiller idag, då jag fått så mycket biverkningar och inte är i något förhållande längre.

LovePeace
0

Jag fick konstiga blödningar när jag använde minipiller, det var hormon rubbning bara och allt blev normalt efter jag slutade med dom :)

ChristineL
0

Eftersom du inte slarvat så är det minimal risk för graviditet, själv har jag ingen koll på minipiller, men de andra här har ju svarat bra :)

Tina-A
0

Det är vanligt med mellanblödningar, finnar, illamående och liknande symptom när man äter minipiller. Ta ett gravtest för säkerhetsskull, men jag skulle nog inte oroa mig om jag var du!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]