Gravid iFokus

Gravid

Etikettlilla-barnet
Läst 1343 ggr
Destany
0

Vilken flaska?

Min son som är 9 v är så glupsk så det känns som om modersmjölkersättningen bara rinner igenom flaskorna. Har Tommiee Tippee flaskor nu o jag tycker det går för fort för honom. Har även provat mam anticolic o nuk first choice. De funkar ännu sämre. Alla napparna har de minsta hålen. Vad använder ni för flaskor till era små?

rosablomma
0

Prova dr. Brown flaskorna.

Tzatze
0

Googla på calmaflaska eller www.medela.se. Den flaskan är utformad så att det inte kommer så mycket åt gången precis som vid amning.

Jag känner igen det där med att de dricker för fort. Mina tvillingtjejer (9 år nu) slök var sin flaska på 200ml på 1 minut. Men de hade aldrig problem med magen eller nått alls.

Nu helaammar jag min son och han har magproblem. Konstigt va!?

Destany
0

Tack för svar har köpt en flaskan på ica som heter Esska efter en kris igår när han vägrade ta flaskan, hmm bestämd nejdå… Den flaskan e riktigt bra o han kräks inte av den

noir
0

#1 har inte dr brown en av de "farliga" plasterna i sig? Läste de i en mammagrupp för någon vecka sedan att hon var så ledsen då hon trodde att alla barnprodukter med denna plast var förbjudna i Sverige.

Sen kan det vara så TS att ditt barn är en sån som äter fort.
När jag ammar mitt barn är vi klara på ca 5-10 minuter och våra kompisar sitter i 20-30 minuter och ammar. Båda tjejerna har fin kurva hos BVC.
När vi ger flaska med bröstmjölk sker det samma sak min dotter säger slurp! och hennes tuttar lungt på.
Vit flaska brukar jag ge min dotter napp och hud mot hud mys tills hon känner sig nöjd. Vid amning ligger hon gärna kvar och myser med tutten.

villavägen
0

#3 Vi använder fortfarande billiga esska flaskor för morgon- och kvällsvälling till min 20 månaders kille. Han ratade dyrare flaskor som mam mfl.