Diss!
Dagens diss från mig går till Åhléns på Nordstan i Göteborg! De har ett amningsrum längst in på barnavdelningen, var där första gången igår, och det var sista gången! Trångt och folk som sprang in och ut för att långa toaletten där, ingen respekt alls! Naturligtvis fanns det skylt på både dörren in och på toalett dörren att det endast var för mammor och pappor, men folk kan ju inte läsa. Nej, fy vad arg jag blev! Och världens knarrigaste dörr, lugn och ro? Nej, jag hade hellre suttit mitt på torget.
Jag förstår inte varför ett sådant ställe inte kan ha rummet låst så man får be om nyckel. På Allum i Partille har dom det, och där är det dessutom supermysigt.
/Christine
Dåligt! Hoppas du klagade till dem så de fixar med hysterin!
Jag var för arg igår men sitter och ska maila både Åhléns kundservice och info Nordstan nu…
/Christine
Bra! Man vill väl ha tyst vid matbordet och inte en highway för toabesökare eller en massa spring.
Blir intressant att se vad dom svarar…
/Christine
Fick svar från nordstan nu, hon visste inget om något amningsrum inne på åhléns, det var ju intressant…
/Christine
Dåligt!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Då kan du ju upplysa henne att det har ett och att hon borde veta det.
antagligen fixar dom det eller tar bort. Inte kul att sitta där i tron om att man ska få vara i lugn och ro och så blir high way och barnet redan har tagit tag. Vad ska man göra? det är ju bara att sitta kvar och hoppas barnet inte störs för mycket.
I eskilstuna har jag inte hittat så många amningsrum alls.
Tunapark (köp centrum) har ett som skulle kunna vart bra. Det går att låsa om sig om man känner att man vill vara själv (finns fler rum med bara skötbord/toalett) men det stinker pisoar där inne och är inte alls fräscht. :(
På stan finns det också ett bra amningsrum, de har micro, fotöljer, skötbord, rinnande vatten, allt man behöver och är alltid låst. Så man får gå in till butiken bredvid och be de låsa upp. På så vis är det alltid fräscht.