Frustration!
Gah jag måste bara få klaga och skriva av mig lite… Nu har jag haft sammandragningar och värkar till och från i en vecka. De börjar nästan alltid på eftermiddagen och håller i sig nåt rejält, men sen somnar jag och de är borta på morgonen. Igår började de igen och var väldigt kraftiga, och en del gjorde rätt ont. Timade dem och såg att de kom med 2-3 minuters mellanrum ett par timmar. Fick kraftigt ont i ryggen också och kunde inte prata genom dem. Kom fram till sjukhuset och har inte öppnats nånting! De satte på monitorn och de syntes inte ens där, trots att jag kände dem. Så vi åkte hem igen och nån timme senare slutade de. Har fortfarande ont men inget regelbundet och inga sammandragningar. Är så trött på det här nu! Vill bara att det ska vara över. Håller på att bli tokig med alla dessa falska larm! Nu är det så varmt så jag tror jag ska gå under också och har konstant huvudvärk, illamående och tryck neråt varje gång jag reser på mig. Det enda positiva är att foglossningen är bättre, men det är ändå för varmt att gå promenader. Så, nu ska jag sluta klaga. Han kommer väl när han kommer, lillskiten ;)
Jag känner samma sak. Har sammandragningar dagarna i ända och molande mensvärk. Känner mig lika smidig som ett kylskåp ungefär. Varmt och äckligt är det och jag sitter inne vid fläkten även fast solen skiner ute och man borde vara ute. När man ställer sig upp är det nästan som om man har lust att knipa ihop för att melonen inte ska ploppa ut. Jag önskar att jag kunde få ont och att lilla knodden kunde komma ut nu för jag orkar heller inte längre. Ibland sätter jag mig ner i ren frustration och bara gråter. Men de kommer nog ut snart!!!
Man får klaga hihi! ;) Jag är i vecka 40+3 och har gått in i den eviga väntan nu… Har känningar och hoppas hela tiden att nu, nu sätter det igång men nej då det är bara att snällt vänta och vänta. ;)
Mm var hos läkaren för rutinbesök och var fortfarande bara 1 cm, men tappen är tunnare och jag har värkar som gör ont och kommer ganska tätt, om än oregelbundet. Så det verkar gå framåt i alla fall! Ska sitta på bollen hela dagen och hoppas att nåt händer.
Meh ingen ändring sen förra veckan trots ont och värkar. Läkaren gjorde en svepning, eller vad det nu heter på svenska, så jag hoppas det drar igång nu. Annars börjar vi titta på andra metoder nästa vecka. Men jag håller tummarna för att det drar igång innan dess. 39+3 nu och vill inte vara gravid längre!