hur märkte ni?
Min fråga är: Hur märkte ni att ni var gravida och hur långt gågna? Spända bröst? Svullen mage? Kissnödiga? Mensen uteblev/kom ändå?
Jag kände en konstig känsla i magen, som pirrande men långt ner. Sen plussade jag :)
Första tecknet var väl att jag kände mig väldigt febrig och tempkurvan såg annorlunda ut jämfört med föregående månader (syftar då till tempmetoden). Det var väl det som gjorde att jag testade..och plusade 4 dagar innan beräknad mens. 🙂 I övrigt inga andra känningar, de kom senare.

Jag märkte inget speciellt förrän jag plusade. Jag tog testet för mensen var sen o jag skulle på fest den helgen så jag ville bara vara på säkra sidan att jag inte var gravid men kan ju säga att det inte blev nåt drickande då;) min sambo sa att jag förändrades i humöret innan så han misstänkte att jag var gravid
Ömmande bröst, förstod att jag var gravid ett par dagar innan jag plussade.
Kräkningarna och illamåendet började någon dag innan plusset.
Jag hade väldigt ont i magen men jag trodde bara det var mensen som var på g eftersom den var sen. Det var sambon som misstänkte mer så han tyckte jag skulle testa. Han märkte bl.a. att mitt humör inte var det bästa.
Mensen var sen. Någon vecka efter jag plusade började brösten ömma som bara den och blev större. Sedan kom illamåendet..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag hade ont i bröstvårtorna och jag gick med det i två veckor innan jag förstod vad det var =)
Jag hade en extrem mensvärk och en extrem smärta som gjorde att jag blev sängliggande. Om det är normalt vet jag inte.
Jag testade innan jag kände nåt konstigt alls bara för att vara på den säkra sidan. Det digitala testet visade då "gravid 2-3v" och gjordes knappt en månad efter det oskyddade samlaget.
Mitt första "symtom" var illamående och kräkningar och det kom väl 2mån efter samlaget.
Första graviditeten: Veckan innan mensen skulle komma blev jag supersugen på godis, varenda dag, vilket jag inte blev annars. Jag hade heller ingen som helst mensvärk och jag mådde riktigt bra vilket jag heller inte brukade göra. Det är det jag tydligast kommer ihåg som förändrades, men jag har för mig att brösten växte och ömmade också. Sen när mensen borde ha kommit kändes det hela tiden som att den skulle komma men den kom aldrig och då var vi rätt säkra på vad som hänt. Väntade fyra dagar efter beräknad mens innan jag testade mig och då var det positivt.
Andra graviditeten: Hade så sjukt ont i magen och mådde dåligt emellanåt, var tvungen att stanna hemma från jobbet ibland. Detta började ungefär två veckor innan beräknad mens och jag anade då vad det var. Fyra- fem dagar innan mensen skulle komma kunde jag inte hålla mig och tog ett test som var positivt. Min sambo sa direkt att han visste det för han tyckte att jag hade betett mig så konstigt ;) Annars hade jag inga "typiska" symptom.
Då jag gjorde en ivf så var jag förordnad att ta ett test 15 dagar efter äggåterföringen, så jag gjorde det då och det var positivt. Några "tecken" tog ytterligare nån vecka.
/Christine
Tjaa mensen blev försenad ena månaden, och testade då negativt. Brösten ömmade så visste inte vad jag skulle ta mig till. Nåväl, sen kom en blödning som jag uppfattade som mens. Nästa månad uteblev mensen helt och brösten fortsatte ömma och jag tänkte "bara jag som nojjar och inbillar mig saker så mensen försvinner". Så tog ännu ett test för att "sluta nojja". Minns så tydligt hur jag gjorde testet, sen ställde mig och började fixa håret i spegeln och glömmer helt av testet. Sedan skulle jag gå ut ur badrummet och får syn på testet. 2 tydliga streck. Jag var gravid.

Jag kände ett enormt behov av min sambo. Blev nästan ledsen bara han skulle ut o springa och då tänkte jag "så här har jag inte kännt sen jag var gravid", men då jag hade mens (dock inte så riklig som de senaste) tänkte jag inte mkt mer på det. "Mensen" pågick i 9 dagar, men sen fick jag lite mellanblödning och skit, något jag aldrig fått mellan mens innan, men däremot vid förra graviditeten. Så jag testade och plussade i v 6.