Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2771 ggr
villavägen
2013-08-05 12:56
0

växtvärk

Jag har växtvärk/mensvärk som är otroligt påfrestande. Känns även som sammandragningar redan har börjat märkas eftersom livmodern blir hård. Ska på specmödravården idag, ett tidigare inbokat möte. Är i v14+2, tvillingar. Så stor som jag är nu var jag i v 18 förra graviditeten. Då hade jag även en jobbig växtvärk mer eller mindre konstant fram till vecka 20/25,så jag vet vad jag har att vänta…. Önskar jag hade ett badkar att krypa ned i men vi har bara dusch. :-(

Mabrotnosh
2013-08-05 14:08
0

Min sambo köpte en vetekudde till mig som gick att knyta runt midjan eller runt axlarna. Fanns på apoteket hjärtat. Kanske skulle kunna köpa en sån. Värme är ju skönt.

villavägen
2013-08-05 14:59
0

#1 tack för tipset! Jag håller på bli galen på denna smärta, man vill ju inte ta Alvedon mer än absolut nödvändigt!

Mabrotnosh
2013-08-05 16:47
0

Min värmesjal kom från nyttadesign.se men han köpte den på apoteket. Kan både värmas och kylas och är mjuk och skön i materialet och sticks inte. Den är fylld med fruktkärnor från vindruva och körsbär. Den var min bästa vän i början av graviditeten då jag heller inte ville käka smärtstillande. Så praktisk när det går att knyta den hur man vill och där det nu gör ont. http://nyttadesign.se/mobile/product.html/produkt-nummer-ett?category_id=6