Sammandragningar,
Har haft mycket sammandragningar och här om kvällen kändes dem extremt mycket de stråla ner i bäckenbenet o bak i korsryggen och var jätte rädd att de skulle vara förvärkar, är ju i vecka 27 så vill ju inte att bebis tittar ut nu..
La mig iaf i badkaret och då slutade det efter ett tag, har en väldigt livlig bebis i magen, och har börjat drömma mardrömmar, antagligen för man är så nervös..
Är det normalt med mycket sammandragningar i vecka 27?
Har haft lite sammandragningar och så från vecka 20 och de blir bara mer o mer för varje dag, När ja får sammandragningar så brukar jag tagga ner det jag gör just då och koppla av, för att dem ska gå över och så.
Det är lite olika hus mycket sammandragningar man har och när de börjar, framför allt låter det som att du måste börja stressa ner nu! Lyssna på kroppen! Vila, stressa av, gå ner i tid från jobbet och ta hand om dig själv. Du vill inte stressa fram onödigt mycket sammandragningar och sätta igång något för tidigt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Håller helt med #1, jag hade mycket sammandragningar fram tills jag slutade jobba i vecka 32, då slutade dom och det var sååå skönt!
/Christine
Jag är ledig just nu men de är ju mycket som hänt runt omkring och är mycket mer avslappnad än vad jag varit innan, men ska lyssna mer på kroppen vill ju inte att bebis kommer förtidigt finns ju så mycket komplikationer med det ju ;/ Tack för svaren ! <3
Kom också ihåg att bm är din vän, bara ett samtal bort om du oroar dig :)
/Christine
jag har haft samma sak, bara att sluta med det man gör och vila en stund. Hade ju dock tur att jag var arbetslös och kunde vara hemma.
Man ska nog varva ner och ta det lugnt. men jag själv är v 22 och väntar tredje barnet och har massa sammandragningar när jag anstränger mig men då vilar jag med men haf sån ångest nu då jag ska börja jobba om två veckor och jobbar som byggarbetare och har väldigt tungt jobb så är orolig hur de ska funka. men har ju inget val de finns ju inget man kan göra! lycka till och hoppas lillen stannar inne ett tag till för dig! :-)
Du kanske kan prata med chefen för att få andra arbetsuppgifter som är en aning lättare?
Har börjat ta de mkt lugnare o stressar inte upp mig på samma vis, vill inte riskera att bebis kommer förtidigt pga det ju, tack för alla tips.
#6 du bör kunna be om lättare arbetsuppgifter de har man ju rätt till eller ?? xD
jag är ju plattsättare och tyvärr går de inte gör mkt lättare. Och finns inga andra uppgifter som jag kan göra. de finns ju ett kontor men det är bara två chefer som sitter där och sköter papper så finns inget där. Men jag får ju havandeskapspenning sen men den kan ju tidigast gälla från vecka 32!! Men tills dess så får jag väl försöka köra så mkt som möjligt med arbetskompisarna! :)
#9 önskar dig all lycka iaf, :)
Dig med. :-)