Sova hela nätter?
När började era barn sova hela nätter? Vad som räknas som hela nätter får ni avgöra själva :)
/Christine
Min lilla Nova är två månader idag och har två nätter på raken sovit vad jag (nästan) skulle kalla hela nätter. 22.30/23 - 5.30, då har jag gått upp och bytt blöja och ammat henne, så har vi somnat om vid 6-6.30 och gått upp vid 9. Får se om hon fortsätter så eller om det bara var tillfälligt. Vore smidigt om hon fortsatte då hennes pappa börjar jobba nästa vecka och går upp 5.30 så han slipper vakna under natten :P
/Christine
Vår kille sov 6h på raken i helgen, annars brukar det vara 4-5h+2h+2h. Det senare har han sovit i princip sedan första veckan. Imorgon blir han 6 veckor.
Våran kille började sova hela nätter när han var ungefär 3 månader (är 4 månader nu). Han somnar för natten mellan 20-22 och vaknar vid 6. Men dom senaste dagarna har han lyxat till det och somnat om efter maten vid 6 och vaknar igen vid 8-9 :)
Minna sov sin första hela natt - från läggning till morgon (ca 10 timmar i sträck) utan uppvak, när hon var 17 månader! Den natten hade vi längtat efter!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vår tjej sov 5-6 timmar på raken när hon var ca 3 månader tror jag. Sedan kom en period då hon ville äta 4-6 ggr per natt för att få igång amningen lite mer och efter det slutade hon äts på natten vid typ 5-6 månader och sov då från ca 21-08. Klart hon vaknar till men då vill hon ha nappen för att somna om eller så får hon sova resten av natten i vår säng.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Våran lilla flicka (fyller 2månader på lördag) har somnat vid 23 de senaste kvällarna och vaknar inte förrens 4,30 för käk, sen somnar hon om och sover tills ca 6-7 och då är hon inte hungrig utan vill bara upp och mysa i våran säng =)
Hon sov hela nätter efter ett par veckor, inte ens två månader var hon.
hon somnade 23 och sov till ca 05
nu är hon 11 veckor och sover 23-08
Oliver är 7 månader i morgon och sedan han föddes så har han sovit hela natten med bara att vakna för att äta, han sover i vår säng och ofta har han tagit bröstet i sömnen. När han var riktigt liten skulle vi väcka honom för att han skulle ha mat enligt sköterskan vilket va jätte svåt då han ville sova, så han tog bröstet i sömnen istället. Han somnar vid 22 och vaknar vid 9, hur han ätit under natten har varit olika hur pass ofta han har skullat ha mat. När han föddes vägde han 3800g och vid 5månader vägde han 10kg

Min son som e 7 veckor har börjat sova mellan 21.00-04.30 så det e ju nästan en hel natt;) sen somnar han oftast om o sover till 9